• aspenbäck

Min 1 åring har "tjocka" fötter, vilka skor?

Hej hej! Ja som rubriken lyder så har min 1 åring så himla tjocka fötter alltså som en tjock bulle uppepå foten annars så är de ganska små, han har storlek 20 (de är lite lite stora då,) på längden men får inte i foten i några skor vi har provat, förutom ett par " foppa" tofflor som vi köpte på cypern men de klämmer lite ändå. Har ni några tips, jag har gått igenom alla skoaffärer och provat alla märken jag hittat oavsett prisklass men alla är för trånga =(
    Tacksam för alla tips.

• Svar på tråden Min 1 åring har "tjocka" fötter, vilka skor?
  • cavat

Min dotter har också lite "tjocka" fötter och de som passar henne bäst är Kavat skorna, de är lite bredare tycker jag.

• TheodorMiranda

Heej!
    Det e samma med min son, tjocka fötter! Vi använder kavatskor men har även användt sandaler med rem på..

• MIC

Kavat ska vara rymligare än de flesta andra. Vi har dom till vår son, andra paret nu, och är jättenöjda. De kostar en del men så får han bara ett par.

Isak - min solstråle - 080701
  • aspenbäck

Fast det är inte så att de är breda hans fötter utan mest att de är så bulliga ovanpå typ som om han skulle ha hög vrist . Har provat olika kavat skor men det tar stopp när tårna har kommit i, tack för förslagen, kom gärna med fler!

• NathalieMio
    aspenbäck skrev 2009-07-14 20:15:15 följande:
    Fast det är inte så att de är breda hans fötter utan mest att de är så bulliga ovanpå typ som om han skulle ha hög vrist . Har provat olika kavat skor men det tar stopp när tårna har kommit i, tack för förslagen, kom gärna med fler!
    Har samma problem med vår son, snart 13 månader. Nu har han varit barfota mycket. Men sandaler funkar för honom!
    *OHANA*
  • tilda84

Rådis skor har min dotter

• Mamma till Cleo och Abbe

Min dotter som är 13 månader drygt har samma problem. Dessutom har hon minifötter på längden (typ storlek 16-17) men jättetjocka ovanpå. Paradoxalt nog så funkar Vincents skor för henne, de är små i storlekarna vilket gör att hon kan ha typ storlek 19-20 i deras skor eftersom de då sitter bra "på höjden" om du förstår vad jag menar. Annars kan hon oftast ha skor som är en-två storlekar större än hon egentligen har.

Vårt underverk är här, Cleo kom 080604!
  • Mizz Gravid

Samma sak här...sonens fötter är bulliga. Jag köpte ett par Merrell (eller hur det nu stavas) på Stadium för 299:- tror jag det var.
    de kan man öppna helt och hållet, man bara drar upp kardborren och sätter ner foten på sulan och stänger igen. Behöver aldrig trycka i nån fot där inte.
    Så himla bra sko/sandal.

• aspenbäck

Mizz Gravid skrev 2009-07-14 22:42:40 följande:

Samma sak här...sonens fötter är bulliga. Jag köpte ett par Merrell (eller hur det nu stavas) på Stadium för 299:- tror jag det var. de kan man öppna helt och hållet, man bara drar upp kardborren och sätter ner foten på sulan och stänger igen. Behöver aldrig trycka i nån fot där inte.Så himla bra sko/sandal.
    åh det låter toppen ska genast kolla up dem!
  • Linam370

Min son har oxå bulliga fötter.
    Pax gympaskor och foppatofflor funkar på hans fötter

Svar på tråden Min 1 åring har "tjocka" fötter, vilka skor?