• Anonym (OROLIG)

Hjälp - Ricinolja?!?!??!?!

Jag tog 15ml av ricinolja för jag är sååå trög i magen!
    nu gogglade jag lite om det och visade sig att det inte är bra.
    apoteket rekomenderade det för det var mest effektivt.

men 15 ml borde väl inte vara någon fara för en annan som är gravid i v.34?

VARFÖR ISF SA INTE HON PÅ APOTEKET ATT DET VAR FARLIGT!!

hjälp mig// Orolig mamma

• Svar på tråden Hjälp - Ricinolja?!?!??!?!
  • Yollis

det är säkert ingen fara eftersom du är så trög i magen, men skippa det framöver!

♥ Tuva 2006 ♥ Lillebror BF 14/11 - 09 ♥
  • Schnooglewookiemush

Det är inte bra, och du borde absolut inte ta mer. Eftersom du bara är i v34 så borde det inte vara någon större fara, men se upp så att du inte får onda sammandragningar eller värkar.
    Apotekstanten sa nog ingenting för att hon inte tyckte att det var hennes sak att lägga sig i, då man brukar ta ricinolja för att sätta igång förlossningen...

• Anonym

Stäm hon på apoteket! Ricinolja kan sätta igång fl med en dundrande fart och du kan spricka MASSOR!

Min syster drack ricinolja för hon va trött på att va gravid, de e idag 2 år sedan och hon är fortf inte "normal" i underlivet...

• Anonym (OROLIG)
    Yollis skrev 2009-07-14 19:56:47 följande:
    det är säkert ingen fara eftersom du är så trög i magen, men skippa det framöver!
    man blir ju sur att de inget säger :s
    SEN Läser man på fl forum att man inte ska ta det :S
  • Anonym (OROLIG)
    Anonym skrev 2009-07-14 19:58:09 följande:
    Stäm hon på apoteket! Ricinolja kan sätta igång fl med en dundrande fart och du kan spricka MASSOR!Min syster drack ricinolja för hon va trött på att va gravid, de e idag 2 år sedan och hon är fortf inte "normal" i underlivet...
    engår väl inte sätta igång en förlossning närman är i v.34
    kanske om man vore i sluetet?

15 ml borde väl inte vara någon fara eller?
    hon kanske tog fler gånger större doser?
  • Anonym
    Anonym (OROLIG) skrev 2009-07-14 19:59:43 följande:
    engår väl inte sätta igång en förlossning närman är i v.34kanske om man vore i sluetet?15 ml borde väl inte vara någon fara eller?hon kanske tog fler gånger större doser?
    Hon tog en dos, i v 37... hur stor den va kan jag inte säja. Men som andra säjer, de e säkert ingen fara, gör inte om de!
  • Yollis
    Anonym (OROLIG) skrev 2009-07-14 19:58:30 följande:
    man blir ju sur att de inget säger :sSEN Läser man på fl forum att man inte ska ta det :S
    kan ju varit en ur usel vikarie av nått slag, hoppas du slipper komplikationer nu.
    Jag tror du klarar dig fint!
    ♥ Tuva 2006 ♥ Lillebror BF 14/11 - 09 ♥
  • Anonym (OROLIG)
    Anonym skrev 2009-07-14 20:00:58 följande:
    Hon tog en dos, i v 37... hur stor den va kan jag inte säja. Men som andra säjer, de e säkert ingen fara, gör inte om de!
    usch då tar jag det inte mer
    tog en dos.
    nu blir jag lite skraj
    men ska nog inte vara någon fara som du säger =)
    tack!
Svar på tråden Hjälp - Ricinolja?!?!??!?!