• niinie

Vilken mer smak passar till chokladmousse i tårta?

Jag ska göra en tårta till min dotter snart som fyller 2 år.
    Och jag tänkte att jag kanske ska köra med ett lager med chokladmousse,och ett annat lager med någon annan smak...vad tror ni kan passa bäst av dessa mousse-smaker:

*Ananas
    *Hallon
    *Passionfrukt
    *Jordgubb

Jag är ingen tårtexpert så därför vänder jag mig till er som har mer koll ;)

• Svar på tråden Vilken mer smak passar till chokladmousse i tårta?
  • Ellpi

Jag är verkligen ingen tårtexpert men har gjort tårta med chokladmousse och hallon vilket var supergott!!

• Majsan70

Hallon är suveränt gott! Jag brukar blanda hallon, vaniljkräm o lite vispad grädde o det blir suveränt gott till chokladmousse.

• niinie

okej,ja de flesta verkar tycka att hallon passar bäst så ska nog ta och testa det =)

• queenofangels

har gjort hallon o chokladmousse tårta o den blir alltid jätte uppskattad. men passion funkar också. någon av dom skulle jag välja.

• sannabanana

Brukar mosa/skiva banan i dotterns tårta då hon inte gillar sylt. Passar bra till choklad.

• Tyche82

Passionsfrukt är underbart gott. Vi hade det i vår ena bröllopstårta. Choklad och passionsfrukt *mums*

• englaa

Jag gjorde en tårta på dotterns 1 års dag med choklad mousse och hallon. Banan är också jätte gott till.

• Tullemi

Ja, hallon blir gott. Sen passar visst apelsin till choklad - även om jag inte gillar det .

• FruMähler

men oj, undra hur jag läste igår..jag tog det som att TS ville ha fler förslag

men hallon passar bäst tycker jag

• niinie

okej :)
    ja hoppas hallon blir gott sen då..har aldrig testat hallon och chocklad mousse tillsammans i samma tårta förr så ska bli spännande :D

Svar på tråden Vilken mer smak passar till chokladmousse i tårta?