• Fröken N

BARNVAKT vad betalar ni?

Ni som ha barnvakt till era barn hur mycket betalar ni? Skillnad om det är ett eller flera barn? Vardag/helg? Barnvaktens ålder?

Har en 17-årig tjej som jag känner väl som gärna passar vår 20-mån flicka. Vill ju inte göra bort mig

Tacksam för alla svar

• Svar på tråden BARNVAKT vad betalar ni?
  • guldkanten

inte en susning, men glöm inte att det är avdragsgillt.....

• nallemaja

80 kr / timme har vi betalat för 1 barn på dagtid helg eller vardag

• mullegirl

80 kronor i timmen vaken tid, 50 kronor om hon sover.

• jelena2

Vi har betalat 100 kr/tim för våra tvillingflickor sedan de var drygt 2½ år på kvällstid. Det blir dyrt i det långa loppet, men då är barnvakten utbildad barnsköterska. Andra tycker vi betalar för mycket och i sovande tillstånd kan jag hålla med. I vaket tillstånd (barnen alltså)däremot så är hon värd varenda krona!

• Fröken N

Fler som har barnvakter?

• kafferast
    guldkanten skrev 2009-07-14 22:55:22 följande:
    inte en susning, men glöm inte att det är avdragsgillt.....
    Men det är väl bara avdragsgillt om den som barnvaktar har f-skattesedel, dvs företag?
  • kafferast

Vi har f.ö. använt oss av tjänster och gentjänster. Vi barnvaktar åt kompisar och de barnvaktar åt oss. Eller så bjuder vi på middag e dyl. Fast mormor tog deltidstjänstledigt från sitt jobb för att vara barnvakt ett tag och då betalade vi henne "svart" det hon skulle fått i inkomst efter skatt, på ett ungefär iallafall. Inte avdragsgillt eftersom hon inte har firma.

• Söderbönan71

Någon som känner till en barnvakt som är bra i Stockholm (på Söder) som vill ha fler uppdrag, några kvällar i månaden så kan ni väl inboxa mig.

• MUM CC

Jag frågade även detta på FL några dagar sedan och fick då svar 50:-/ timme dagtid. Så gav det igår till granntjejen, får lite dåligt samvete nu, var det för lite???

• nallemaja

MUM CC skrev 2009-07-16 23:23:21 följande:

Jag frågade även detta på FL några dagar sedan och fick då svar 50:-/ timme dagtid. Så gav det igår till granntjejen, får lite dåligt samvete nu, var det för lite???
    Äh, är hon nöjd och ni är nöjda så var det ju bra:)
  • Bissen

Det beror på "vem" etc.. men en kväll så har vi gett 300-500:- + middag/fika/film/godis (ca: från middagstid - 01-tiden)

• Fröken N

Vi har kommit överens om 70 kr/tim. Detta oavsett dag och tid.
    Ngt man ska tänka på när barnvakten kommer & är här? Mat och godis är ju bra att h hemma....Något annat? Tips?

• Bissen

Fröken N skrev 2009-07-18 12:29:53 följande:

Vi har kommit överens om 70 kr/tim. Detta oavsett dag och tid. Ngt man ska tänka på när barnvakten kommer & är här? Mat och godis är ju bra att h hemma....Något annat? Tips?
    Det låter ju bra

Jag har även fixat ett konto på datorn som gäster får använda med begränsade rättigheter. Dels för att ens egna är privat o sedan att de inte kan ladda ner/installera saker på datorn så det kan vara ett tips. När barnen sover så kanske de vill sitta o surfa men inte komma åt ens privata saker/inloggningar eller installera skumma program som kanske sabbar datorn..
Svar på tråden BARNVAKT vad betalar ni?