• Tyra och Troys Mamma

Hur får man tag på ljusblå marsipan?

Vill så himla gärna ha ljusblå marsipan på sonens doptårta men vet inte hur jag ska få tag på det! Till mitt förra barn fick jag tag på rätt färg på kakburken.se men dom har tydligen semester stängt nu =/
    Alla tips på vart man kan köpa/ev göra/färga är välkommet!

• Svar på tråden Hur får man tag på ljusblå marsipan?
  • Miramar82

Vet tyvärr inte var du kan få tag på blå marsipan, men jag vet att jag såg blå hushållsfärg/karamellfärg i affären häromsistens. Kanske kan vara ett alternativ att färga marsipanen själv?

• Tyra och Troys Mamma

Joo absolut, men då måste jag väl få tag på vit marsipan? eller? sen har jag hört att det inte blir nå bra när man färgar med karamelfärg, det blir lixom ojämt + att det blir väldigt kladdigt..

• Miramar82

Ja det blir kanske lite konstigt att försöka färga rosa eller grön marispan blå förstås ;)

Kollade Tårtdecors hemsida (www.tartdecor.se) men de verkade bara ha 2.5kg förpackningar med vanlig marsipan - sen kunde man köpa någon typ av färg som kallades pastafärg - men det kanske blir ojämnt med den med...
    Man tycker ju att det borde finnas fler än kakburken.se som har babyblå marsipan...

• nilam83

Hej!!!

Kolla med bagerierna där du bor.. Det brukar gå att bara beställa marsipanlock.. Och de brukar kunna göra i massor av olika färger...

• Melmis

jag jobbar på bageri och där är det bara att beställa den färg man vill ha och det kostar ungefär 35 kr hg. vi kavlar ut den för det priset också.

• cicci85

jag har köpt på kondis en gång och färgat själv en gång, men det blev inte alls bra!

Svar på tråden Hur får man tag på ljusblå marsipan?