• MayaPiraya

Viktorias och Silvias folkdräkter?

Satt just och kollade på kronprinsessan Viktorias födelsedag på TV då efter en stund frågan dök upp; Drottningen och kronprinsessan har Ölands folkdräkt, men inte Madeleine? Varför slipper hon ha den när de andra 'måste' ha den?
    Inte för att det spelar mig någon roll om de har den eller inte, men blev så konfunderad att inte alla hade den :)
    Någon som har en susning?
    Eller varför kan inte Viktoria och Silvia ha sina 'egna' kläder som Madeleine?

• Svar på tråden Viktorias och Silvias folkdräkter?
  • SIN74

Om jag minns rätt så har Viktoria sagt i en intervju att hon tycker att det är en trevlig tradition.

• 08Mamma

Det satt vi och funderade över...

Hon kanske spillde kaffe på den i sista minuten?

• MayaPiraya

Kan hålla med om att det är en trevlig tradition, men då håller hennes lillasyster antaglingen inte med? :)

• Lotlas

Skulle tro att det har att göra med att Victoria är kronprinsessa, vilket ju inte Madeleine är, men jag vet inte säkert.

• fruis

Kan det inte vara så att Madeleine är hertiginna av ett annat landskap (Viktoria är väl det av Öland?) och att det då ses som en förolämpning mot det landskapet att ha Ölandsdräkten?

Viktoria är hertiginna av Öland (enligt min teori alltså, vet inte om det stämmer), drottningen är drottning av Sverige och kan ha vilken folkdräkt hon vill och byta hur friskt hon vill men lillsessan är liksom fast i antingen Sverigedräkten eller sitt hertiginnelandskapsdräkt.

• Cillalilla

Någon mer än jag som tror att Jill Jonsson väntar smått?
    Putade så fint under tunikan...

• MayaPiraya

fruis: funderade på det med, men det kändes lite långsökt att de skulle bli förolämpade? men det kan mycket väl vara så.

cillalilla: ja! vi var rörande överens här i soffan om att hon måste vara det, googlade nu på morgonen, men det finns inget om det någonstans :(
    Kanske inte är offentligt än? fast isf borde hon ju ha hittat något bättre plagg att dölja det med...?

• Mamma Pethra

Drottningen bär det väl pga. av att hon är drottningen och Victoria pga. att hon är Kronprinsessa, blivande drottning?

• Behemot

Det kanske är så enkelt att Viktoria och Silvia gillar folkdräkt och Medeleine inte gillar det.

They can't break you if you don't have a spine
  • MayaPiraya

Behemot: det var en för enkel förklaring! :D

• sahara

Jag tror Viktoria och Silvia bär Ölandsdräkt för att hedra Öland.Varför Madeleine inte gör det vet jag inte.Som någon skrev här så kanske hon inte gillar folkdräkter.

Eller så har hon inte fått någon.Jag tror nämligen att Viktoria och Silvia har fått sina dräkter som gåva av någon.

• MayaPiraya

det alternativet diskuterade vi med, men om hon inte fått någon som borde väl någon lämplig ha fattat piken vid det här laget och gett en till henne med?

Svar på tråden Viktorias och Silvias folkdräkter?