• Angel in sight

Bra omslagspapper vid flytt??

Vi ska flytta och jag vill slå i in poslin och glas i sådant papper som man får en vas inslagen i när man är i en affär. Vad kallas det? Jag vill inte slå in sakerna i tidningspapper för det blir trycksvärta på grejerna.

Tips emottas gärna.

• Svar på tråden Bra omslagspapper vid flytt??
  • Lilla Lime

Vi kommer packa vårat porslin i våra lakan. det är mjukt och ska ju ändå flyttas med till nästa ställe. Vi gjorde så vid förra flytten med och det gick jättebra. Även påslakanen och handdukarna använder vi.
    Ingen trycksvärta och inte massa skräp att ta hand om.

• Angel in sight

Lilla Lime - kände ni att ni behövde tvätta de lakanen då? Jag funderade på det också men ville minimera tvättandet.

Silkespapper, ja så kanske det heter. Det är inte för tunt?

• anitra2012

Du kan kolla med affärer som ha det vid inslagningsdiskar om de säljer lite.
    Eller så ta du lite mer än vad du behöver typ på ikea, och andra ställen när du handla.

Om du ha billiga och ev. fula servetter som du vill bli av så slå in i det funka också.

Vi är i flyttaget just nu... :)

• Lilla Lime

VIssa lakan tvättade vi. men verklign inte alla. Vi hade helt nya flyttlådor som vi packade i.
    dessutom har vi väldigt mycket lakan o sånt som vi aldrig använder annars så de kommer bli bra vid flytten. sen ska vi sortera bort en del

• livetärgött

Hade turen att vi tillverkar chifonet disktrasor på jobbet, så det slog jag in mitt porslin med! Finns liknande disktrasor på rusta å öb som säljs på rullar. Skyddar under flytten å är sen bara att använda som disktrasor.

• SpecialK

Nåt som är toppen mellan fat osv är skumgummi-tvättlappar!

• 3bm

När vi flyttade kunde vi köpa papper av typen tidningspapper - stora blad - men utan trycksvärta från den flyttfirma som vi anlitade. Kanske kan ni höra med ngn flyttfirma om ni får köpa från dem? Dessa papper var toppen. Vi skall nu åter flytta och jag har mycket papper kvar som jag ska använda denna gång.

• fia87

Vi har samlat på oss från IKEA.

Svar på tråden Bra omslagspapper vid flytt??