• ewis1

korv med bröd och?

Vår dotter fyller ett år i morgon och släkten kommer på kalas. Vi tänkte grilla korv. Men vad kan man ha till förutom senap, ketchup, rostad lök? Det känns lite snålt med bara det. Passar någon sallad till?
    Istället för tårta blir det kladdkaka med glass.

• Svar på tråden korv med bröd och?
  • Me o Mike

korv med bröd utan räksallad är enbart ont!!

• vivianne

Potatissallad - helst hemgjord med lite senap i - funkar bra till korv. Grönsallad till. Och om ni inte redan har handlat så köp gärna lite "vuxna" korvar med starkare smak, känns lite mer som en måltid tycker jag...

• Realist1979

Räksallad och bostongurka? Eller grillade hamburgare också? En hamburgare per man resten korv. Då kan man ha lite grönsaker till som man lägger på hamburgaren och de som bara vill ha lite grönt till kan ta det på sin tallrik. Eller potatissallad om någon vill ha korv med potatissallad och grönsaker istället för bröd.

• prinsesstårtan

gurkmajo är en personlig favo!!!!

går lätt att göra själv om man inte vill köpa färdig!

• Eka80

Vitlöksdressing som tillbehör till korven är ett måste!

• MassiiMotoo

VI äter med hackad tomat, majonäs, advokado röda hmmm ja man kan ha lite av allt egentligen hehehe mumma

• hannis

Jag är ledsen att behöva skriva detta men jag hade blivit både besviken och förvånad om jag blev bjuden på korv med bröd på ett födelsedagskalas. Varför inte grilla något roligare tex en god köttbit, lax eller grillspett. Servera med en god sallad till och kanske tzatziki eller en annan god sås till?

• ewis1

Tack för alla tips.
    Vi ska inte bara grilla vanliga smala korvar, det får bli tjocka korvar med smak också. Att grilla korv gillar barnen och det kommer många barn på kalaset.

Räksallad måste jag göra - är det någon som har något gott recept?
    Gurkmajo - låter också gott, hur gör man det?
    Potatissallad får det också bli :)

• Me o Mike

Jaa men det är ju skitbilligt att grilla kött till ett helt kalas!

hannis skrev 2009-07-15 12:36:37 följande:
    Jag är ledsen att behöva skriva detta men jag hade blivit både besviken och förvånad om jag blev bjuden på korv med bröd på ett födelsedagskalas. Varför inte grilla något roligare tex en god köttbit, lax eller grillspett. Servera med en god sallad till och kanske tzatziki eller en annan god sås till?
  • Moonis
    hannis skrev 2009-07-15 12:36:37 följande:
    Besviken? Korv är ju gott Vi ska ha det när sonen fyller år om några veckor, perfekt att bjuda många på och en favorit hos barnen.
    Annat är om det är vuxenkalas.
    ewis1 skrev 2009-07-15 14:34:04 följande:
    Tack för alla tips. Vi ska inte bara grilla vanliga smala korvar, det får bli tjocka korvar med smak också. Att grilla korv gillar barnen och det kommer många barn på kalaset. Räksallad måste jag göra - är det någon som har något gott recept? Gurkmajo - låter också gott, hur gör man det? Potatissallad får det också bli :)
    Gurkmajonäs är bara ättiksgurka som man hackar blandat med majonäs
Svar på tråden korv med bröd och?