• mammaknasen

v. 13 andra barnet - ingen mage alls??

Är lite bekymrad. Är i v 13 med andra barnet och det syns inget alls, magen är helt platt. Har ju mått illa och så men de symtomen har lättat nu. Man blir ju lite nojjig, finns det verkligen nån bebis där inne somväxer och mår bra??

• Svar på tråden v. 13 andra barnet - ingen mage alls??
  • Glimra2

Jag tror att allt är som det ska, jag är också i v 13 och har nästan platt mage (lite svullen på kvällarna) För mig är det visserligen det första barnet, men den informationen jag har läst så kommer magen typ i v 20-25, lilla fostret är ju bara 6 cm :)

• Delfinen

Självklart finns det en bebis om du plussat och allt det där...! :)
    Har du inte varit på samtal med någon barnmorska så är det väl snart dags för det!! :) då kommer det kännas lite bättre.
    Jag hade heller igen mage, endast lite svullen som vid mens typ..

Lugn, du kommer växa! ;)

• Helstsyskonnu

Jag är i vecka 12 med andra barnet och var också lite orolig. Var på vul i v.9 och då såg allt bra ut, men har ändå varit nojig. Pratade med mvc i går i ett annat ärenede och passade på att fråga. Då fick jag svaret att det "ska" inte synas så här tidigt även om det är andra barnet. Det kan göra det, men om man är vältränad och inte gått upp en massa i vikt så är det helt normalt att det inte syns. Det fick mig att bli lite lugnare.

• Egina2

jag är i v. 15 med 3:e barnet o är helt platt (bortsett från förra graviditeterna), börjar oxå undra om d inte står rätt till.. men i v. 13 är d absolut inte konstigt att du inte har fått mage!
    med min förra fick jag lite mage i v. 15, första barnet ngn vecka senare. ska ju komma tidigare o tidigare sägs d ju :( ska på ultraljud om 1v. känns jättelänge.. tycker inte jag kännt sparkar på nga dgr heller, innan kände jag varje dag..

• mullegirl

Det hade inte jag heller. Alla sa att det skulle synas tidigt med andra barnet men icke. Min mage pluppade ut först efter rutin ul. Psykologiskt???

• Egina2
    mullegirl skrev 2009-07-15 15:18:44 följande:
    Det hade inte jag heller. Alla sa att det skulle synas tidigt med andra barnet men icke. Min mage pluppade ut först efter rutin ul. Psykologiskt???
    kanske jag inte behöver vara orolig då.. har aldrig hört ngn få så sent med andra, tredje.. alla verkar få så himla tidigt, men jag har börjat undra om d är för att de "släpper" ut magen, inte håller in den som man brukar göra annars.. släpper jag ut magen så ser jag ut o va i ca 5-6 månaden, håller jag in är jag nästan platt.
  • Helstsyskonnu
    Egina2 skrev 2009-07-15 15:33:24 följande:
    kanske jag inte behöver vara orolig då.. har aldrig hört ngn få så sent med andra, tredje.. alla verkar få så himla tidigt, men jag har börjat undra om d är för att de "släpper" ut magen, inte håller in den som man brukar göra annars.. släpper jag ut magen så ser jag ut o va i ca 5-6 månaden, håller jag in är jag nästan platt.
    Precis så är det för mig också! Trodde jag var ensam om det...
  • c1ssi

Var inte orolig...min mage med nummer två började inte synas förrän efter vecka 20 nånting....är nu i vecka 37 och jag är mindre nu än vad jag var med första.

//Cissi

• mammaknasen

Ah, skönt att läsa. Tack. Ja, man hör ju hur snabbt magen ska komma andra gången så man undrar ju...

• ÄngelnDennis

men andra barnen hade jag knappt nån mage alls i vecka 20. Men efter vecka 25 så small det till bara och vart stor

• Egina2

skönt o höra att d är normalt, nu känner jag mig inte så orolig längre!!
    tror min mage är på väg faktiskt, hade en bulle imorse när jag låg på rygg i sängen =) såfort jag gick upp på toa försvann den såklart, men så har d varit med alla barnen.. 1-2 v. senare har jag haft mage, eller tidigare.. så kommer nog snart!!

Svar på tråden v. 13 andra barnet - ingen mage alls??