• Anonym

Folk som lägger ut fula bilder på facebook

Fy fan vad jag är irriterad på folk som lägger ut fula bilder på mig på facebook. Jag vill inte ha dem där. Sk vänner, ska de inte fråga om det är ok först. Till råga på allt är det omökjligt att få bort dem utan att be dem ta bort dem. Är detta bara för att jävlas eller varför gör de så?

• Svar på tråden Folk som lägger ut fula bilder på facebook
  • SuzR

håller med!!!JAG tycker dom är skitfula, mina kompisar tycker 'men det var väl fiiint'. eh nej! jag taggade en kompis till mig där hon tyckte hon var ful medans jag tänkte inte närmre på det utan taggade bara lite folk..så jag kan vara likadan själv! men visst, ibland blir jag galen på detta jävla taggande

• sstv

Men går det inte att ställa in så att andra inte kan tagga dig i foton?

• Anonym

men jag har valt att inte ha någon bild med mig på fecebook. Ändå ska folk vara såååå vänliga att lägga in bilder. Såå irriterande...

• rocksteady

men jesuuuuus, vad gör det om man inte råkar vara jättevacker på en bild? förmodligen så handlar det om roliga tillfällen som man vill minnas =) man behöver inte alltis se ut som en fotomodell, slappna av!

• Anonym

facebook är en enda stor sandlåda och ställer enbart till problem.

• Anonym

sstv: jag önskar att det gick. Någon som vet hur man gör?

• rocksteady

och att folk lähher upp bilder på er är ju för att dom gillar er och för att ni förmodligen haft roligt, tycker ni är irriterande som orkar göra ett foruminlägg av en sån petitess.

• Anonym

rocksteady: då kan folk behålla bilderna för sig själva och inte dela dem med halva sverige. Enbart för att jävlas..handlar inte om att man vill se ut som en fotomodell. Man vill helt enkelt inte ha bilder på facebook och det handlar om hur man vill framstå. Tycker facebook annars är kul sätt att ha kontakt med vänner.

• Anonym

Håller med dig TS!
    När jag regade mig på FB ploppade en massa fullständigt gräsliga bilder på mig upp och där har de legat sedan år tillbaka! GAAAAH!

• Polly S

jag förstår mycket väl att man inte vill att det sprids en massa olämpliga kort på en -vem vill att en blivande chef ska söka på ens namn och få upp när man som 20-åring dansar på bordet?
    men det är ju _kompisar_ som lägger ut bilderna?
    kan du inte be dom att inte tagga/klippa bort dig eller liknande?
    men vad är det för vänner om du tror att de gör det

Anonym skrev 2009-07-15 12:08:48 följande:
    Enbart för att jävlas..
    ?
  • peccavi

om man är taggad så är det ju bara att ta bort taggen själv, finns ett val för det bredvid taggen.

om man inte är taggad är det ändå skit att massa människor man är gemensam kompis med kan se tusentals asfula foton på en... det är väl roligt till en viss gräns med fula kort men ändå. Man kan väl sålla lite bland korten men laddar upp kanske.

• Stoffe76
    Polly S skrev 2009-07-15 14:03:15 följande:
    jag förstår mycket väl att man inte vill att det sprids en massa olämpliga kort på en -vem vill att en blivande chef ska söka på ens namn och få upp när man som 20-åring dansar på bordet?men det är ju _kompisar_ som lägger ut bilderna?kan du inte be dom att inte tagga/klippa bort dig eller liknande?men vad är det för vänner om du tror att de gör det

?
    Man kan ju tagga bort sig själv, så att bilden inte dyker upp när någon tittar på bilder av en. Men bilden ligger ju kvar ändå. Jag tar bort taggen på bilder som jag tycker är fula.
  • rocksteady

hahahhaa jag är ledsen men jag tycker att det är en patetisk diskussion, är det så hemskt att era vänner lägger ut fula bilder på facebook, ge fan i att vara med på fula kort, byt vänner eller avsluta facebook.

dagens i-landsproblem.

• Zekelina

Visst är det en "simpel" diskussion, men jag förstår dig TS Jag har själv två kompisar som gör/gjorde samma sak och vi sa helt enkelt till dem att sluta lägga upp fula bilder på oss Vi visade några fula bilder på dem som vi med glädje skulle lägga upp annars. Problemet löst!

• Anonym (åh :()

Nu är jag taggad i en hemsk bild på mig, men själva bilden är skitfin och alla mina vänner är fina. Jag sitter på kanten och mitt ben såg helt sjukt ut... åå blir galen haha! Jag vill vara taggad i den för bilden i sig är fin men jag är hemsk.. nä jag tror fan jag tar bort taggen.

Anledningen till att man ibland är ful, blundar, kollar bort, gör ngn konstig min är helt seriöst för att uppladdaren alltid  tar den bild som är bäst på en själv. Jag är likadan. 

Svar på tråden Folk som lägger ut fula bilder på facebook