Rottis77 skrev 2009-07-15 12:16:32 följande:
När jag fick mitt utomkvedshavandeskap hade jag så ont att jag inte kunde stå upp, min sambo fick nästan ingen kontakt med mig, det va MYCKET värre än mensvärk. Har du gjort nåt gravtest? Är du orolig så åk till kk.
jag hade så ont en dag att jag trodde att jag skulle avlida. men det avtog lustigt nog, men jag har aldrig varit med om liknande tidigare..
men något som förvirrar mig är att jag fick min mens, eller jag började blöda den 14:e som jag gör varje månad, men idag slutade det. Och jag har alltid haft mens i 5 dagar, om inte någon dag längre, så jag är en hel del förvirrad! nej jag har inte gjort något gravtest ännu, jag skulle ha gjort det igår, när jag var hos läkaren på vårdcentralen, men jag kunde inte kissa något, så det gick åt skogen! Men jag är samtidigt nervös eller orolig inför ett test, det är väl inte alltid det syns att man är gravid om det är ett utomkvedshavandeskap?? Och sen är jag lite orolig för att det inte ska vara något, jag skulle bli så besviken om det visade negativt, för jag och min kille har haft ett aktivt sexliv i över 1 år utan att ha lyckats bli med barn, så ett test känns läskigt, förstår du hur jag menar?? jag har insett rätt nyligen att jag verkligen vill bli mamma, så ett negativt svar på ett gravtest skulle nog sänka mig lite, men jag har mått illa nu i några dagar, speciellt när jag känner lukten av mat, som jag i vanliga fall blir jätte sugen av, så det har gett mig lite mer "tänk-OM-jag-är-gravid" tankar.. Men finns det egentligen några symtom som endast uppkommer vid en graviditet?? Som gör en 100% säker??!!