• åstrand

utomhavandeskap?

Hej!

Jag har upplevt en annorlunda känsla inom mig nu i några dagar, precis som när jag var gravid, men det är något som känns konstigt! Och sen har jag fått min mens som vanligt, men mensvärken är outhärdig, och bara på ena sidan, i en av äggstockarna/äggledarna. Men mina symtom i övrigt är precis som vid en graviditet!

Har jag något att oroa mig för? Är det för tidigt att upptäcka komplikationer, om det är så att något är fel???

En orolig tjej :o

• Svar på tråden utomhavandeskap?
  • mammatalman

ring gyn om du är orolig

• Rottis77

När jag fick mitt utomkvedshavandeskap hade jag så ont att jag inte kunde stå upp, min sambo fick nästan ingen kontakt med mig, det va MYCKET värre än mensvärk.

Har du gjort nåt gravtest?

Är du orolig så åk till kk.

• åstrand
    Rottis77 skrev 2009-07-15 12:16:32 följande:
    När jag fick mitt utomkvedshavandeskap hade jag så ont att jag inte kunde stå upp, min sambo fick nästan ingen kontakt med mig, det va MYCKET värre än mensvärk. Har du gjort nåt gravtest? Är du orolig så åk till kk.
    jag hade så ont en dag att jag trodde att jag skulle avlida. men det avtog lustigt nog, men jag har aldrig varit med om liknande tidigare..
    men något som förvirrar mig är att jag fick min mens, eller jag började blöda den 14:e som jag gör varje månad, men idag slutade det. Och jag har alltid haft mens i 5 dagar, om inte någon dag längre, så jag är en hel del förvirrad! nej jag har inte gjort något gravtest ännu, jag skulle ha gjort det igår, när jag var hos läkaren på vårdcentralen, men jag kunde inte kissa något, så det gick åt skogen! Men jag är samtidigt nervös eller orolig inför ett test, det är väl inte alltid det syns att man är gravid om det är ett utomkvedshavandeskap?? Och sen är jag lite orolig för att det inte ska vara något, jag skulle bli så besviken om det visade negativt, för jag och min kille har haft ett aktivt sexliv i över 1 år utan att ha lyckats bli med barn, så ett test känns läskigt, förstår du hur jag menar?? jag har insett rätt nyligen att jag verkligen vill bli mamma, så ett negativt svar på ett gravtest skulle nog sänka mig lite, men jag har mått illa nu i några dagar, speciellt när jag känner lukten av mat, som jag i vanliga fall blir jätte sugen av, så det har gett mig lite mer "tänk-OM-jag-är-gravid" tankar.. Men finns det egentligen några symtom som endast uppkommer vid en graviditet?? Som gör en 100% säker??!!
  • Rottis77

Förstår hur du känner dig, vi försökte i 1,5 år innan vi blev gravida och sen gick det ändå åt skogen, men jag blev gravid på min första ÄL efter operationen och har idag en underbar son på 9 månader.

Hade jag varit som du hade jag absolut gjort ett gravtest för att veta om du är gravid eller inte, mina gravtest blev bara starkare och starkare trots att det va ett utomkveds.

OCH det kan ju faktiskt vara en helt normal graviditet också om du är med barn, så ta ett test, och är det positivt kontakta kk och be om ett vaginalt ultraljud så får se att allt är ok.

• åstrand
    Rottis77 skrev 2009-07-16 21:51:49 följande:
    Förstår hur du känner dig, vi försökte i 1,5 år innan vi blev gravida och sen gick det ändå åt skogen, men jag blev gravid på min första ÄL efter operationen och har idag en underbar son på 9 månader. Hade jag varit som du hade jag absolut gjort ett gravtest för att veta om du är gravid eller inte, mina gravtest blev bara starkare och starkare trots att det va ett utomkveds. OCH det kan ju faktiskt vara en helt normal graviditet också om du är med barn, så ta ett test, och är det positivt kontakta kk och be om ett vaginalt ultraljud så får se att allt är ok.
    Ååh tack! Så mina känslor är normala, ja du vet att känna lite frustration? Operation efter utomkveds?? Mår du bra nu?? Vad härligt att höra att ni lyckades igen och att det gick bra! Vad heter han?? Okej, får ta och ringa kk på måndag då, här där jag bor har de stängt på fredagarna.. Men det känns även konstigt inom mig, jag vill inte bli besviken!!
  • åstrand
    mammatalman skrev 2009-07-15 12:06:25 följande:
    ring gyn om du är orolig
    ja, jag får nog göra det, fast olyckligtvis först på måndag, de har tyvärr stängt på fredagarna :/ *suck*
  • Rottis77
    åstrand skrev 2009-07-16 22:16:24 följande:
    Ååh tack! Så mina känslor är normala, ja du vet att känna lite frustration? Operation efter utomkveds?? Mår du bra nu?? Vad härligt att höra att ni lyckades igen och att det gick bra! Vad heter han?? Okej, får ta och ringa kk på måndag då, här där jag bor har de stängt på fredagarna.. Men det känns även konstigt inom mig, jag vill inte bli besviken!!
    Ja, jag blev akut opererad när vi komm till akuten på kk. Men detta hände i dec-07 och allt e bra nu.

Vi har en lite Malte som blev 9 månader den 14 juli.

Tycker det låter bra att du ska ringa kk på måndag och får kollat upp dig, sen slipper du gå runt och tänka på det hela tiden.
  • åstrand
    Rottis77 skrev 2009-07-17 07:39:59 följande:
    Ja, jag blev akut opererad när vi komm till akuten på kk. Men detta hände i dec-07 och allt e bra nu. Vi har en lite Malte som blev 9 månader den 14 juli. Tycker det låter bra att du ska ringa kk på måndag och får kollat upp dig, sen slipper du gå runt och tänka på det hela tiden.
    Ojj vad jobbigt det måste ha varit för dig, att behövas opereras! Men det är skönt att veta att allt är bra med dig nu!!
    Aw va härligt, de är mysiga i den åldern, när de försöker att lära sig att stå och klättra och ibland även vilja gå, fast med hjälp. Och deras skratt när de är i den åldern, man blir så glad av deras leenden och skratt! Du måste verkligen vara lycklig!! Jag önskar dig och Malte allt gott i Världen!!

Jo, har nog kommit fram till det också nu.. Det tär på ens energi att gå runt och fundera, konstigt nog! Tack för all svar och stöd!!
  • Rottis77
    åstrand skrev 2009-07-17 12:58:20 följande:
    Ojj vad jobbigt det måste ha varit för dig, att behövas opereras! Men det är skönt att veta att allt är bra med dig nu!!Aw va härligt, de är mysiga i den åldern, när de försöker att lära sig att stå och klättra och ibland även vilja gå, fast med hjälp. Och deras skratt när de är i den åldern, man blir så glad av deras leenden och skratt! Du måste verkligen vara lycklig!! Jag önskar dig och Malte allt gott i Världen!!Jo, har nog kommit fram till det också nu.. Det tär på ens energi att gå runt och fundera, konstigt nog! Tack för all svar och stöd!!
    Tack. Ja, det är en rolig ålder men samtidigt lite jobbig, då tänderna är på G nu, han ville inte äta, sover dåligt mm, men det är ändå super mysigt.

Berätta gärna hur det går, håller alla tummar och tår för att du är gravid och allt är bra.
  • åstrand
    Rottis77 skrev 2009-07-17 15:03:47 följande:
    Tack. Ja, det är en rolig ålder men samtidigt lite jobbig, då tänderna är på G nu, han ville inte äta, sover dåligt mm, men det är ändå super mysigt. Berätta gärna hur det går, håller alla tummar och tår för att du är gravid och allt är bra.
    Tack tack!! Jag håller också tummarna :)
Svar på tråden utomhavandeskap?