• CharmingGirl

Spis med tillbehör till en snart 2-åring... Var köpa? Märke? Modell?

Skulle vilja ha lite tips på var på nätet man kan köpa en leksaksspis?
    Vad har ni för spisar (visa gärna bild eller länk), var köpte ni den och vad kostade den?

Den enda jag känner till i stort sett är BRIOs, men vet att det finns fler modeller/märken. Så hjälp mig!

Sen skulle jag mer än gärna ta emot tips på var man kan hitta leksaksbestick och tallrikar i plast?

Sonen fyller 2 i oktober (vet att jag är ute i tid, men älskar att planera och förbereda ), och han låtsas ofta laga mat och låtsas äta och så under tiden jag lagar maten, så detta hade nog varit en väldigt uppskattad present!

• Svar på tråden Spis med tillbehör till en snart 2-åring... Var köpa? Märke? Modell?
  • CharmingGirl

Tack för era svar!

Är det ngn här ute i cybervärlden som har ett OBH-Nordica leksakskök i plast?
    Ser ju himla roligt ut att leka med, men undrar lite om det är stadigt och så. Trist om det är vingligt eller så...

• klara07

Såg ett fint "kök"på IKEA för nån vecka sen, det var nytt i sortimentet så det finns ingen bild att visa, tyvärr. Men det var iaf med spis och diskbänk och hylla ovanför, ca 700-800kr. Såg lite roligare ut än den röda Micki som min tös har.

• CharmingGirl
    klara07 skrev 2009-07-18 22:08:42 följande:
    Såg ett fint "kök"på IKEA för nån vecka sen, det var nytt i sortimentet så det finns ingen bild att visa, tyvärr. Men det var iaf med spis och diskbänk och hylla ovanför, ca 700-800kr. Såg lite roligare ut än den röda Micki som min tös har.
    Inne på IKEA??
    För jag har bara häromkvällen sett det finaste kök jag ngnsin sett till barn, och som jag fattade det så var det ngn som själv hade tillverkat det med bara (eller nästan bara) grejer från IKEA.

Men jag kände direkt att detta ville jag ha, men eftersom jag aldrig skulle kunna snickra ihop ett själv så fick jag fortsätta leta efter ngt annat.

Lägger in en länk här på det jag menar, kan det möjligtvis vara detta??
    1.bp.blogspot.com/_F0VxObBfXeg/SZ8Jgoc1DbI/AAAAAAAAB9s/sZ4c-IQtSeQ/s400/lekkok.JPG

Hoppas, hoppas! Isf får det vara värt dom extra 100-lapparna...
  • klara07

Nä tyvärr, jag kan inte minnas att det var rosa på det här köket, jag tittade inte så noga på det då min dotter redan har en spis och sen så var det en drös ungar som lekte med just det här köket. Om jag inte minns helt fel så var det träfärgat. Men den borde ju komma upp på deras sida snart el iaf katalogen som brukar komma runt juli/aug.
    Förstår att du gillade köket du länkade till, det var jättefint.

• CharmingGirl
    klara07 skrev 2009-07-18 22:23:45 följande:
    Nä tyvärr, jag kan inte minnas att det var rosa på det här köket, jag tittade inte så noga på det då min dotter redan har en spis och sen så var det en drös ungar som lekte med just det här köket. Om jag inte minns helt fel så var det träfärgat. Men den borde ju komma upp på deras sida snart el iaf katalogen som brukar komma runt juli/aug.Förstår att du gillade köket du länkade till, det var jättefint.
    Ja, jag får hålla utkik på hemsidan för att se vad det kan vara för kök du talar om!
    Tack så mkt!

Ja, visst var det fint..? Men ett sånt hade man ju aldrig kunnat göra själv, synd att man har tummen mitt i handen!
  • s0fie

jag såg brios kök idag på öb för 199 kr=)

• CharmingGirl
    s0fie skrev 2009-07-20 21:45:47 följande:
    jag såg brios kök idag på öb för 199 kr=)
    Ojdå! Det var billigt!
  • s0fie

ja och så köpte jag brios bultbräda där idag för 95 kr=)

Svar på tråden Spis med tillbehör till en snart 2-åring... Var köpa? Märke? Modell?