• iakttagare

    Troende

    Hej!
    Jag är troende och i min religion, så förbjuder de preventivmedel. Finns det fler, som har en kristen tro, där uppsamlingspreparat är förbjudet?
    Jag säger inte nej till 100 barn ( fniss ) Men om kvinnan inte orkar, vad händer då?

  • Svar på tråden Troende
  • Nyfiken gul

    är det förbjudet även att använda ägglossningstester och avbrutna samlag? Det kan ju knappast räknas som ett aktivt preventivmedel. För det är väl det folk använder sig av i katolska länder tex...


    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • qwerty66

    analsex verkar bli något som kvinnan kanske föreslår om hon inte orkar mer... eller så får du en kniw mellan skulderbladen då det är nog :)

  • Astarte

    Jag är troende, men min religion förbjuder inte preventivmedel (protestantism). Däremot har jag börjat tänka mer och mer på det etiska i det under de senaste åren, framför allt de preventivmedel som inte bara förhindrar befruktning, utan även hjälper till att stöta ut befruktade ägg så att de inte fastnar. Det är ju som en liten abort.

  • Inpius

    Varför är det fel med preventivmedel? Ska man inte få ha sex utan att få en jäkla massa ungar på halsen?


    Hail Satan!
  • Vibban01
    iakttagare skrev 2009-07-15 16:43:46 följande:

    Hej!
    Jag är troende och i min religion, så förbjuder de preventivmedel. Finns det fler, som har en kristen tro, där uppsamlingspreparat är förbjudet?
    Jag säger inte nej till 100 barn ( fniss ) Men om kvinnan inte orkar, vad händer då?


    Var i Bibeln förbjuds preventivmedel  ?
  • Vibban01
    iakttagare skrev 2009-07-15 16:43:46 följande:

    Hej!
    Jag är troende och i min religion, så förbjuder de preventivmedel. Finns det fler, som har en kristen tro, där uppsamlingspreparat är förbjudet?
    Jag säger inte nej till 100 barn ( fniss ) Men om kvinnan inte orkar, vad händer då?


    Finns inget i Guds ord Bibeln om preventivmedel.
  • Filip1990

    Jag förstår inte vad problemet med preventivmedel skulle vara... det är väl oändligt mycket bättre än aborter eller oönskade barn?

  • Vibban01
    Filip1990 skrev 2014-10-03 23:56:20 följande:

    Jag förstår inte vad problemet med preventivmedel skulle vara... det är väl oändligt mycket bättre än aborter eller oönskade barn?


    Inte jag heller, bara skrev att Bibeln inte nämner det, vad jag vet.
Svar på tråden Troende