• Fru Martnell

Jag har Feber och dottern är 6 dagar. Kan man få det av att mjölken rinner till ?

Eller kan jag ha fått mjölkstockning redan ? Jag har lite ont i vänster bröst och känner som en lite hårdare klump..

Eller kan det vara något annat, jag har även huvudvärk och känner mig allmänt slö !!

• Svar på tråden Jag har Feber och dottern är 6 dagar. Kan man få det av att mjölken rinner till ?
  • VildaMathilda

Kan kan få mjölkstockning så fort mjölken kommit i gång.. Hade jag varit dig så hade jag kontaktat MVC så du inte fått infektion efter förlossninge

• Marlene

ja man kan få lite feber när mjölken rinner till. Håll koll dock så att du inte har/får mjölkstockning, vilket det också kan vara

• SaramedM

ja det kan man få

En helt annan fråga är hur luktar avslaget? för om det börjat lukta sämre kan det vara livmoderinflamtion

• Samsonia

Det kan vara mjölkstockning. För mig startade det med feber sen efter någon dag började det göra riktigt ont i ena bröstet. Precis som ovanstående tycker jag att du ska kontakta BM.

• CherryMe

Ja, det kan vara mjölkstockning! Jag hade nästa 40 graders feber 5 dagar efter att dottern kommit, brösten var stenhårda, sprängfyllda, gick inte att amma. Efter två dagar gick jag till gynakuten, fått antibiotika. De gjorde även ultraljud för att kolla brösten inuti. Mitt råd är att du kontaktar sjukvården ganska omgående. Pumpa, amma och försök massera bort det hårda. Lycka till!

• Sandra N

Jag hade oxå feber när pojken var 5 dar, frågade bm o hon sa att det e vanligt o så länge det inte e hög feber så e det trol bara att mjölken rinner till. Börjar febern stiga till 39-40 kan man misstänka ngt annat. Men ring o rådfråga för att vara på säkra sidan. Lycka till!

• narie24
    CherryMe skrev 2009-07-16 15:23:33 följande:
    Ja, det kan vara mjölkstockning! Jag hade nästa 40 graders feber 5 dagar efter att dottern kommit, brösten var stenhårda, sprängfyllda, gick inte att amma. Efter två dagar gick jag till gynakuten, fått antibiotika. De gjorde även ultraljud för att kolla brösten inuti. Mitt råd är att du kontaktar sjukvården ganska omgående. Pumpa, amma och försök massera bort det hårda. Lycka till!
    Så hade jag också, ca en vecka efter förlossningen. Fick dock inte antibiotika men det var käpigt nog ändå tycker jag. Fick också råden ovan, men var försiktig med att massera för mkt, kan göra det värre. Försök stryka bort det hårda när ditt barn ammar, nedåt mot bröstvårtan. Fick även rådet att amma flera vändor, avbryta efter ett tag på varje bröst o byta sida. Det gjorde att min dotter sög mer effektivt och stockningen släppte tillslut.
  • Zina

Min dotter är 8 dagar idag o inatt vaknade jag med feber, hade 39 grader. Hon hade då sovit 4,5 timme så jag väckte henne o ammade henne. Nu på morgonen var febern borta. Tuttarna var sprängfyllda.

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505, Molly 0907
Svar på tråden Jag har Feber och dottern är 6 dagar. Kan man få det av att mjölken rinner till ?