• bebis maj 12

När blev din mens regelbunden efter förlossningen?

Undrar,efter du fick din första mens efter förlossningen..när kom den andra gången?
    När blev den som du hade den innan du blev gravid?

• Svar på tråden När blev din mens regelbunden efter förlossningen?
  • Sirendes

Första mensen kom 6 veckor efter förlossningen.

Andra mensen (som en minimens) kom 13 dagar senare :S

Regelbunden blev den efter ett halvår ungefär.

Den blev då ungefär som innan graviditeten, men med 23-24 dagars cykel istället för 26 dagar.

• Kazeer

Jag fick tillbaka mensen efter nio månader och den var som en klocka direkt (28-30 dagar). Den var mer regelbunden efter graviditeten än före.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • bebis maj 12

Jag fick min mens 4 veckor efter fl,blödde i 11 dagar..så jag undrar om den kommer efter 28 dagar som vanligt eller kommer jag att få vänta jätte länge till nästa??

• Fina Fröken Lycklig

6 veckor efter förlossningen kom min mens tillbaks igen och sen dess har ägglossning och mens varit som en klocka precis som innan graviditeten :)

• bebis maj 12

Fina Fröken Lycklig skrev 2009-07-15 20:06:33 följande:

6 veckor efter förlossningen kom min mens tillbaks igen och sen dess har ägglossning och mens varit som en klocka precis som innan graviditeten :)
    Hoppas de blir så för mig med...ska isåfall få mens den 28/7..
    Vi ska försöka oss på att bli gravid igen..därav min funderan..
  • Fina Fröken Lycklig
    Fina Fröken Lycklig skrev 2009-07-15 20:06:33 följande:
    Blödde i 3 dagar första mensen efter fl och även alla andra gågnger med mens, både innan och efter graviditeten. Alltid bara blödit i 3 dagar.
  • Bellbox

Efter 8 mån ungefär kom den tillbaka...

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan född 08ღ ♥ ღ MA 0902 ♥.?°´¯)
  • Eevy

Efter sex månader och sedan dess har den varit regelbunden och min menscykel är numera "normallång" (ca 30 dagar), innan graviditeten va min mens ofta oregelbunden och cykeln alltid minst 42 dar lång..

• Strawbaby

Omgående. Och den blev faktiskt mer regelbunden än innan jag blev gravid. Var bara 1 eller max 2 dagar sen. När den en gång var 4 dagar sen förstod jag att jag var gravid igen

• Strawbaby
    Strawbaby skrev 2009-07-16 16:45:34 följande:
    Omgående. Och den blev faktiskt mer regelbunden än innan jag blev gravid. Var bara 1 eller max 2 dagar sen. När den en gång var 4 dagar sen förstod jag att jag var gravid igen
    Kan tillägga att jag fick tillbaka mensen 7 månader efter förlossningen, trots att jag så gott som helammade fortfarande.
  • megusta

Flikar in här. Min mens har inte kommit tillbaka än och det är tio månader sedan förlossningen. Jag helammade vår son till han var ca sex månader och slutade helt vid nio månader. Bör man vara orolig? Kan man göra något för att få igång kroppen igen?

• CottonCandy

puffar lite vill oxå veta :D

• LillaFlingan

födde 23 april.. fick mens igen omkring 8 juni(fast hade lite spottings innan i 6dar! sen blödde jag som vid vanlig mens i 5 dar från 8juni till 12juni)..

började med ppiller mitt i cykeln för jag orkade inte vänta..;)
    fick ändå mens den 10.e juli, dock spottings.. började blöda som mens den 15/16.e juli och blöder f.f.. :(
    så vet inte om det har med ppillrena att göra eller inte???...
    blir lite orolig ändå.. har inte ont iaf.. men 9 dar.. come on!.. :(

funderar på att sluta med ppillrena och börja om igen vid nästa mens istället så det blir mer ordentligt..
    fast å andra sidan hade jag ju spottings+riktig mens såhär länge förra gången med egentligen.. dryyygt bara :(

• LillaFlingan

ps: innan graviditeten hade jag mens i 5 dar bara, UTAN spottings!!!..
    och jag kände tydligen av min äl.. det gör jag inte nu, tror inte jag har äl.. kanske därav de långa blödningarna.. :S (har pcos!)

Svar på tråden När blev din mens regelbunden efter förlossningen?