• Sess87

Vätska i buken

Jag var hos en läkare för 2 veckor sen pga kraftiga blödningar då man misstänkte missfall. Så var inte fallet utan det var äggledarinflammation. Jag sattes på dubbelatibiotikakur och väntade mig att bli bättre. MEN icke. Smärtorna nertill i magen har förrvärrats och för några dagar sen gjorde jag en ny undersökning och vätska i buken kunde hittas även då. Fick en ny antibiotika kur och undrar om någon vet vad som menas med vätska i buken. Kände inte att jag fick klara besked av läkaren där....

Sen har jag ett till problem. Har tydligen brist på Folsyra. Vilket kan förklara mina många besvär de senaste månaderna så som svimmning, hjärtklappning, ångest, magproblem samt mycket mer. Någon som vet mer om detta? Allt är av intresse!

Min sista fundering är att jag vid ett tillfälle (5 månader efter grav) så fick jag förhöjd ämnesomsättning. Andra gången de tog provet så visade det ingenting men syptomen finns kvar. Vad göra?

Och för att vara lite extra snäll med mina frågor så har jag haft en "klump" i halsen som de medecinerade mig med sertralin utan att göra någon undersökning av halsen. Jag fick även sobril mot rastlöshet/myrkrypningar och Sobril mot hjärtklappningen...Denna klump har suttit i sen jag började med den medecinen (4 månader sen) och jag hostar upp MÄNGDER med slem. Ringde och frågade när jag kan få en tid till gastroskopi och först i oktober kan jag få hjälp. Då har mitt allmäntillstånd försämrats pga allt detta under 7 månaders tid..Ska det verkligen få gå till så?

• Svar på tråden Vätska i buken
  • dalkulla26

hej
    vid infektioner i äggledrae, äggstock så får man ofta vätska i buken ffa i lilla bäckenet. Helt normal reaktion på infektioner där. De andra besv'ären du beskriver kan mycket väl bero på en överproduktion av skölkörtelhormon. Tycker att du ska beställa tid och kräva en grundligare undersökning och att man tar ytterligare prover. De andra medici´nena du ¨har fått hjälper ju uppenbart inte dig. Kontakta utskrivande läkare och disskutera en utsättning av dem för det är inget man ska äta i onödan. kram och lycka till

• Analoga

Vill inte skrämma dig; men vätska i buken kan vara tecken på något elakartat (cancer). Kräv att få göra en GRUNDLIG undersökning.Fattar inte varför läkaren bara skriver ut antibiotikakur på antibiotikakur!

Svar på tråden Vätska i buken