Socionomutb på miun i östersund
Finns det någon som studerar till socionom på Miun i östersund?
Finns det någon som studerar till socionom på Miun i östersund?
Japp, började i vintras så har bara hunnit med en termin än så länge
Kul
Kom in nu till hösten
Trivs du med utbildningen?
Hur är upplägget om man säger så?
Jag tog socionomexamen från östersund nu i juni.
Upplägget kan jag tyvärr inte säga så mkt om eftersom de har gjort om allt i slutet av min tid. Dock är det kanon med två praktikperioder, vilket man endast erbjuds i östersund. Det är ett litet universitet där man lätt trivs. Bra bibliotek. Riktigt bra pub, där jag rekomenderar att gå på sopp-torsdag, vilket innebär soppa och öl (men de flesta skippar soppan). Lärarna är som på de flesta ställen, vissa är helt underbara medan andra är lite sämre, eller mindre bra kanske man ska säga eftersom alla håller klass
Jag pluggade mest, ett tag jobbade jag genom manpower som växeltelefonist. Jag spelade innebandy samtidigt så fanns inte så mkt tid att jobba för mig. Vad vill du jobba som om du vill jobba extra då?.. kanske har något förslag var du ska vända dig.
Just nu jobbar jag inte alls. Är mammaledig, men söker jobb frenetiskt :)
Trivs jättebra.
Introkursen var riktigt tuff men när man väl kom in i att plugga och hur allt fungerade så släppte det och resten av terminen har varit jättekul!
Själva grejen att pendla var någonting att vänja sig med också för mig men det släppte efter tag och nu är det riktigt skönt att kunna slappa på bussen hem efter en dags föreläsning
Föresten, konsten är nog mest att lära sig hur man ska använda litteraturen. Till en början köpte jag ALLA böcker, vilket man absolut INTE måste. Ett tips är att försöka hitta någon i terminen över som man kan köpa litteratur av så blir det billigare. Dessutom kan man alltid ta ett timlån på bibblan, vilket innebär att man får ha boken i ett dygn. Då kan man kika igenom den för att se om det är någon bok man vill köpa. Om det är engelsk litteratur så kan man vara ett gäng i klassen som tar ett timlån, kopierar ett kapitel var, läser igenom, översätter det viktigaste och mailar en översatt sammanfattning till varandra. Det spar både tid och pengar :)
Jag pluggar inte där för tillfället men gjorde det fram till 07 då jag tog examen, trivdes ypperligt. Ett bra program och en bra skola, rätt litet och gemytligt men jag tyckte att just det var bra. Upplägget är också bra i Östersund tycker jag, nyttigt med två praktikperioder.