• Flickannobell

illamående på kvällen

Några dagar irad har jag vart illamående på kvällen. börjar väl vid 7 tiden och känns som om jag ska kräkas? Ibland gör det så att det blir svårt att somna.
    Vad kan de vara? illamående har man väl på morgonen?

För en tid sen hade jag ont på höger sida, ungefär vid blindtarmen gjorde skitont ett tag men gick över senare på kvällen. trodde att jag skulle behöva åka in för att kontrollera blindtarmen men det behövdes ju inte.

Nu gör det inte ont där längre.

Vad kan det vara?, har de något samband?

• Svar på tråden illamående på kvällen
  • Bumba

Hihi, illa mående på morgonen trodde jag med.
    Jag är nu i vecka 15 och mår fortfarande illa på kvällarna om jag inte äter väldigt regelbundet och vilar mitt på dagen.
    Tips som jag fick av min bm och som jag innbillar mig hjälpte lite grann är att minska ner rejält på pasta, potatis och ris till maten. Till frukost åt jag bara yoghurt/fil med frukt i samt kokt ägg. Aldrig bröd till frukost. Sedan åt jag frukt som mellanmål på fm. Sedan lunch och mellan lunch och middag tog jag ett mer rejält mellanmål.
    Nu håller jag illamåendet i schack, tack o lov.
    Denna veckan har jag ätit kolhydrater som vanligt utan att må illa.

Lycka till!

• Bumba

Har du gjort grav test?
    Många mår illa då de är gravida... ingen graviditet den andra lik...

• Flickannobell

Nej jag har inte gjort det, känns lite som om jag kanske inte vill veta om jag är det. för jag vill ju verkligen ha barn, (har inga sen innan) och skulle jag få minus på stickan skulle jag bli grymt besviken så jag vågar helt enkelt inte göra något.

• Delfinen

Men vart är du i din cykel? Å har ni haft sex kring ÄL?
    Klart du kan vara gravid! Gör ett test!!

Låter inte som något samband mellan illamåendet och smärtan på det stället du beskriver.!

• Martinis84

Mår också illa på kvällarna! Nästan samma tid som du! Märkligt.... Men tyvärr inget plus för mig, hoppas att du får det! Är på BIM+6 idag och ingen mensvärk, ingen mens, inga symtomer alls! Bara en massa vattninga flytningar som rinner (ursäkta detaljerna)

Skriv sen hur det utvecklar sig. Om du får mer symtom eller ett plus!

• Flickannobell
    Delfinen skrev 2009-07-15 19:33:09 följande:
    Men vart är du i din cykel? Å har ni haft sex kring ÄL?Klart du kan vara gravid! Gör ett test!!Låter inte som något samband mellan illamåendet och smärtan på det stället du beskriver.!
    Jag har oregelbunden mens och om jag ska vara ärlig har jag väl inte direkt den största kollen på sånt utan kör mest på händer det så är det välkommet.. men nu i efterhand känner jag att jag kanske borde ha lite mer koll på det.
  • Delfinen

Jag mådde förresten mest illa på kvällar & nätter där i början som nygravid, så det är nog väldigt olika....

• Glimmis

hehe.. du är gravid! jag är som värst illamående på kvällarna å är i v12 nu. köp ett test! Lycka till!

~smurfen~
  • Flickannobell
    Martinis84 skrev 2009-07-15 19:37:22 följande:
    Mår också illa på kvällarna! Nästan samma tid som du! Märkligt.... Men tyvärr inget plus för mig, hoppas att du får det! Är på BIM+6 idag och ingen mensvärk, ingen mens, inga symtomer alls! Bara en massa vattninga flytningar som rinner (ursäkta detaljerna) Skriv sen hur det utvecklar sig. Om du får mer symtom eller ett plus!
    märkligt..
    hmm jo jag meddelar hur det går.. hoppas att det går bra för deg trots allt..
Svar på tråden illamående på kvällen