• Anonym (Pinigt)

Varför svettas jag så mycket i ansiktet?

Redan förra sommaren märkte jag hur lätt jag svettas i ansiktet, runt näsan mest. Inte på annat ställe på kroppen, utan naturligtvsi där det syns mest

Är ganske överviktig, men det har jag ju varit förut oxå.

Har beställt nån roll-on till ansiktet, men finns andra tips?

• Svar på tråden Varför svettas jag så mycket i ansiktet?
  • Anonym (em)

det är inte så att du använder absolut torr under armarna? för då kan man börja svettas mer på ett annat ställe istället..

• Anonym (Pinigt)

Anonym (em) skrev 2009-07-15 20:31:43 följande:

det är inte så att du använder absolut torr under armarna? för då kan man börja svettas mer på ett annat ställe istället..
    Nä, har inga besvär av att svettas annat än i ansiktet.
  • Anonym (me to)

Samma här och det är så pinsamt, nu när det var så varmt så svettades alla mer eller mindre på jobbet men jag gick runt med knallrött ansikte och det både rann och när jag böjde mig fram så droppade det svett av mitt ansikte

Visst så är mitt jobb fysiskt krävande och det var tufft i värmen, men det här är pinsamt. Jag har alltid servetter i fickan att torka ansiktet med och de varma dagarna på jobbet fick jag byta servett en gång i kvarten.

• Anonym

Jag tror inte att det beror på att du är överviktig..alla svettas mer på olika ställen. Jag svettas på näsan..ingen annanstans och jag blir röd i ansiktet. Jag är visserligen överviktig nu men det var samma när jag var smal.
    Har en kompis som bara svettas på överläppen och en annan som bara svettas vid hårfästet ovanför öronen.

Vet dock inte vad man kan göra åt det..jag brukar skölja ansiktet lite då och då med iskallt vatten..det fungerar för stunden iallafall..

Svar på tråden Varför svettas jag så mycket i ansiktet?