• Århus

Hjälp! Punktering på däck som inte kan pumpas med cykelpump

Hej!

jag har köpt nytt däck till min Emmaljunga-barnvagn. Min babygear-affär säger att till min modell kan man numera bara få däck som har den där typen av ventil som inte passar till en cykelpump. Den kan man pumpa på mackar. Men när den nu punkterar, hur gör ni då? Man behöver ju pumpa däcket i lagningsprocessen - men jag har ingen "bildäckspump". Tar ni ner på macken och skyndar er hem :)? Eller har ni en pump hemma? Eller köper ni bara ny slang när det punkterar...?

Ångrar lite nu att vi inte köpte en vagn med massiva däck...

• Svar på tråden Hjälp! Punktering på däck som inte kan pumpas med cykelpump
  • cheicha62
    Århus skrev 2009-07-15 21:01:28 följande:
    Hej!jag har köpt nytt däck till min Emmaljunga-barnvagn. Min babygear-affär säger att till min modell kan man numera bara få däck som har den där typen av ventil som inte passar till en cykelpump. Den kan man pumpa på mackar. Men när den nu punkterar, hur gör ni då? Man behöver ju pumpa däcket i lagningsprocessen - men jag har ingen "bildäckspump". Tar ni ner på macken och skyndar er hem :)? Eller har ni en pump hemma? Eller köper ni bara ny slang när det punkterar...?Ångrar lite nu att vi inte köpte en vagn med massiva däck...
    Brukar finnas en "adapter" som gör så att du kan pumpa såna däck med en vanlig pump. Kolla på närmaste "cykelaffär".
  • Andra på g

Det finns pumpar med både cykel- och bilventil, dessutom kan man få bollventiler till, det har vi köpt

Svar på tråden Hjälp! Punktering på däck som inte kan pumpas med cykelpump