• Wilmis07

Bobbycar till vilken ålder?

Jag funderar på attt köpa en bobbycar till min dotter i 2 års present,men till vilken ålder brukar dom leka med den?

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Svar på tråden Bobbycar till vilken ålder?
  • Ejin

jag vill veta vilken ålder dom kan börja med den så jag hänger på här...
    Min syrra har en treårs kille som använder sin ännu...  kompisen har en liten kille som slutade med sin runt 4 år...

• Prinsessan Zelda

min dotter fick en i 1års present och då nådde hon knappt ner. men hon har åkt på den hela året. nu fyller hon 2 i sommar och åker på den massor.

• Ankissen

Elliot är3 ½ och gillar sin än. Den är lite mer avancerad som ett flygplan med rörlig propeller, ljus och ljud.

• Wilmis07

OK verkar ju ut som om hon kan ha roligt med en ett tag då

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • susst6

2 år är väl en ganska bra ålder. Min 3-åring leker med sin fortfarande men den har dock gått sönder nu så jag funderar på att köpa en i julklapp till hans då 1½-åriga syster. Då kan han åka runt på den (om han inte blir för stor alltså) tills hon känner sig redo.

• Carr0n

Har en vännina vars dotter är 15 månader, hon åker på sin.
    Våra pojkar ska få varsin i julklapp, då kommer dom att vara 19 månader. Dom har andra bilar att åka på nu, vilket dom tycker är superkul, men dom kan inte putta på själv med fötterna än utan man får skjutsa på dom.

• Prinsessan Zelda

ska tillägga att min son är 4 och leker med dotterns bobbycar fortfarande. vi har den utomhus och han åker med den nerför vår bilnerfart, såå kul.

• lafe 74

jag har en dotter på snart 5 år som fortfarande åker på sin bobbycar.

• Cecci78

vi har gett båda barnen det i 1-årspresent. Storebror lekte knappt inte med sin förens han var 3 men lillasyster åker i full fart på sin nu när hon är 18 mån, det tog några månader innan hon lärde sig.

• Tvillingmamma2007

Mina började åka på sina innan de var 1 år fyllda, de är nu två år och de susar fortfarande runt på dem som galningar! INTE så najs för vår parkett dock! Rekommenderar den med mjuka, breda däck vi har den vanliga med smala hårda...

• Cecci78
    Tvillingmamma2007 skrev 2009-07-15 22:49:13 följande:
    Mina började åka på sina innan de var 1 år fyllda, de är nu två år och de susar fortfarande runt på dem som galningar! INTE så najs för vår parkett dock! Rekommenderar den med mjuka, breda däck vi har den vanliga med smala hårda...
    för att inte tala om alla dörrposter och kanterna på köksinredningen mycket "trevliga" märken och avslagen färg där...
  • Wilmis07
    Tvillingmamma2007 skrev 2009-07-15 22:49:13 följande:
    Ja jag har förstått att det finns mjuka däck också,blir nog det här också.
  • Lallamen

Här på gården lånar grannens 11-åring och hans kompisar ofta våra Bobbycars och har kappkörning nerför backen
    Vi köpte den första till äldsta sonen då han fyllde ett. Nu fyllde han nio för ett par veckor sedan men den rullar ännu. De tre stora barnen har använt den till de varit runt 5-6 år och 4-åringen och hans kompisar på gården kör varv efter varv på sina bilar varenda dag.

• Tvillingmamma2007
    Cecci78 skrev 2009-07-15 23:12:55 följande:
    för att inte tala om alla dörrposter och kanterna på köksinredningen mycket "trevliga" märken och avslagen färg där...
    Där har vi varit rätt förskonade dock, de är bra på att styra, och numera kör de aldrig in i saker som tur är men som sagt golvet är ju superrepigt. Våra killar fick sina av svärisarna och vid tillfället så visste jag inte ens att man kunde köpa sådana med mjuka däck. Well well man får väl ändå göra om hemma när barnen växt upp haha.

Mina killar körde dock på varandra en period och det var väldigt jobbigt...tänkte för er som har tvillingar eller syskon i nära ålder...då åkte bilarna ut kan jag säga usch usch.
  • Prinsessan Zelda
    Tvillingmamma2007 skrev 2009-07-16 10:28:54 följande:
    Där har vi varit rätt förskonade dock, de är bra på att styra, och numera kör de aldrig in i saker som tur är men som sagt golvet är ju superrepigt. Våra killar fick sina av svärisarna och vid tillfället så visste jag inte ens att man kunde köpa sådana med mjuka däck. Well well man får väl ändå göra om hemma när barnen växt upp haha. Mina killar körde dock på varandra en period och det var väldigt jobbigt...tänkte för er som har tvillingar eller syskon i nära ålder...då åkte bilarna ut kan jag säga usch usch.
    men att krocka med varandra kan vara rätt kul, när båda har en bil det vill säga Här har våra barn varsin. En har en ny bobbycar, den andra har en gammal briobil från 80-talet. Dottern är där 1½ år.

• AochJsMamma

vår son ska ev få en i ett års present, men räknar inte att han kommer ha hajat hur den funkar förrän ett par månader senare...eventuellt blir det julklapp istället...vi får se. Men det blir definitivt en med tysta hjul!!!!

• HugoochVilma

Hugo fick sin i 1-årspresent. Har lekt med den sedan dess, men det är först nu han ÄLSKAR den (han är 16 månader nu). Vi har den utomhus på landet .

~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
  • Little Ms Chatterbox

Här är det fullt krig om den , Zander som fick bilen när han var 1 år tror jag, han vill sitta på den ff men han är 128 cm lång och slår knäna i hakan .
    Tvillingarna (blir 2 år i aug) lärde sig att åka när de var ca 1½, eller kanske tidigare men kunde inte ta fart utan puttade varandra. Nu har de den ute ibland och åker helt ohejdat ner för garagenerfarten.

• Tvillingmamma2007

Prinsessan Zelda skrev 2009-07-16 10:38:07 följande:

men att krocka med varandra kan vara rätt kul, när båda har en bil det vill säga Här har våra barn varsin. En har en ny bobbycar, den andra har en gammal briobil från 80-talet. Dottern är där 1½ å

Well båda hade inte bil i mitt fall så det var inte lika kul usch usch men det har de slutat med nu iaf.
Svar på tråden Bobbycar till vilken ålder?