• Lilla Linda

hyra en bilbarnstol???

Hej!
    Har en fundering om det går att hyra bilbarnstolar på bilmackar???
    Ska upp till Norrland med dottern och hade varit smidigt att hyrt en stol där uppe ist för att släpat med våran på tåget upp och ner.
    Vet att man kan hyra bilbarnskydd på vissa bvc/vc men är det baar för spädbarn tro???
    Tacksam för tips och svar

• Svar på tråden hyra en bilbarnstol???
  • Fairy79

Skulle inte rekomendera det! jag hyrde en på preem och när jag skulle hämta ut den så var den helt i frigolit och från 70 talet.. så jag vägrade använda den. hyrde min på barnenshus i umeå ist. tar 100 kr för 1 vecka och 300 för en månad.. det var en maxicosi jätte smidigt. vet att många barnenshus gör det runt om i landet. lycka till!

• Lilla Linda

Men oh va bra
    Då ska jag höra om en släkting kan åka och hyra en barnstol till svi kommer upp
    Har dom olika strl och modeller på stolarna?
    Är det någon deposition?

• Fairy79
    Lilla Linda skrev 2009-07-15 23:22:32 följande:
    Men oh va bra Då ska jag höra om en släkting kan åka och hyra en barnstol till svi kommer upp Har dom olika strl och modeller på stolarna?Är det någon deposition?
    ja dom ska ha till alla åldrar och i väldigt bra skick..  vet dock inte om det finns olika märken för jag har alltid fått samma märke, har hyrt där nu flera gånger. du betalar 500 i deposition och får tillbaka 400 när du lämnar tillbaka stolen.
  • Lilla Linda

Åh va bra
    Glad att slippa släpa bilstolen på tåget. Har ju redan en massa packning som det är hehe.
    Behöver man ringa innan man kommer in och hyr?
    tack för att du svarar på mina frågor!

• Ghettomamma

Jag har hyrt på Babyland,bra och billigt.

• Fairy79

Jag brukar ringa innan och reservera så det finns stol när jag kommer. Men denna gång gjorde jag inte det och då hade dom bara en kvar så jag hade tur.  känner igen de där med packningen :) och barnstolarna är ju rätt tunga och otympliga! kanon och kunna hyra!

• Ghettomamma

Vet inte om Babyland finns i Umeå,men tror inte det....Kan dock tänka mig att nadar baby/barnaffärer har samma service-ring och kolla!Kostade ca 300 för 3 dagar har jag för mig...inte riktigt hundra på det dock.

• Lilla Linda

ja riktigt otypliga och åker själv med dottern dessutom.
    Ja med så ska jag ringa och ordna allt imorgon då:)
    TACK så mkt för hjälpen!

• Fairy79
    Lilla Linda skrev 2009-07-15 23:32:02 följande:
    ja riktigt otypliga och åker själv med dottern dessutom.Ja med så ska jag ringa och ordna allt imorgon då:)TACK så mkt för hjälpen!
    Det var så lite så! lycka till och trevlig resa!
  • Lilla Linda
    Fairy79 skrev 2009-07-15 23:36:41 följande:
    Det var så lite så! lycka till och trevlig resa!
    tack så mkt, ska bli skoj att komma upp igen:) LUGNT och skönt hehe
  • Fairy79
    Lilla Linda skrev 2009-07-15 23:37:32 följande:
    tack så mkt, ska bli skoj att komma upp igen:) LUGNT och skönt hehe
    mm känner igen de där.. är uppe i norrland nu och hälsar på mamma och fluktar norrlandsluft.. otroligt avkopplande och härligt!
  • Fairy79
    Lilla Linda skrev 2009-07-15 23:40:39 följande:
    åh sköööna norrland På lördag kommer vi upp!!! weiiii
    såg för övrigt att er dotter heler samma som vi hade tänkt och döpa våran.. när jag var helt säker på att de skulle bli en dotter.. skulle bara få det bekräftat på ultraljudet  å då blev det en Vincent ist ;) väldigt vakert namn min gammelmormor hette så! vi har bra smak vi norrlänningar ;)
Svar på tråden hyra en bilbarnstol???