• Anonym

Ingen mens efter dagen efter piller! Hjälp!

Är det vanligt att man inte får mensen som den brukar komma efter ett dagen efter piller? Skulle haft min mens igår... och nu börjar jag bli lite nervös, tänk om det inte har fungerat?!
    Någon som råkat ut för samma sak, att mensen är några dagar sen efter ett sådant piller?

• Svar på tråden Ingen mens efter dagen efter piller! Hjälp!
  • Slöjan

Nja, mensen ska ju komma som beräknat..

Det är nog bäst att du tar ett g-test för att kunna slappna av..

• Anonym (mamma)

Vill inte skrämmas... men jag blev gravid trots "Norlevo" dagen efter-pilla...
    Det e juh ungefär lika stor chans som med p-piller...

Fast så e det säkert inte för dej... man kan väl vara någon dag sen pga många olika saker... förkylning osv

• Anonym

Grejen är den att jag tog det 1 dag efter avslutad mens, bara för att vara säker. Vi hade alltså sex på sista dagen av mensen... vågade inte chansa. så det borde väl egentligen inte vara så jättestor risk att jag blivit gravid? men man blir ju orolig nu när den inte kommer som den ska. hm..

• Anonym

ta ett grav test så slipper du fundera! Vi kan ändå inte veta om du är gravid eller inte.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-07-16 08:13:33 följande:
    ta ett grav test så slipper du fundera! Vi kan ändå inte veta om du är gravid eller inte.
    Det var inte det jag frågade, om du läser frågan så frågade jag fall det var någon som varit med om att mensen kommit SENARE än vanligt. Vart någonstans i min TS står det "är jag gravid?"
  • Anonym

ska givetvis ta ett test, men ville se om någon varit med om samma sak. apoteket har ju inte ens öppnat än.

• Anonym (sen)

min mens kom ungefär en vecka senare när jag tagit ett norlevo, så visst den kan bli sen. och det var en orolig vecka kan jag lova.

• Anonym

Anonym (sen) skrev 2009-07-16 08:22:33 följande:

min mens kom ungefär en vecka senare när jag tagit ett norlevo, så visst den kan bli sen. och det var en orolig vecka kan jag lova.
    Ok, vad skönt att höra! Tack för ditt svar!
  • Aliana

Jag har för mig att jag läst i norlevos info att pillert kan skjuta upp mensen upp till en vecka, men att om man är osäker ska man ta ett gravtest.
    Men jag har för mig det iaf!
    Lycka till!

• Slöjan

Mensen kan ju även vara försenad för att du väntar på den...kroppen kan spela dig ett spratt....

• Aliana

"Efter att du har använt NorLevo, är menstruationen vanligen av normal längd, men nästa blödning kan ibland komma några dagar tidigare eller senare än väntat. Om den väntade menstruationsblödningen är försenad eller kommer i tid men är onormal skall du göra ett graviditetstest. "

Detta stod på fass, du kan själv gå in och läsa om det på :

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

• Anonym

tack för infot, hade helt glömt bort fass!! då är det nog som det ska får vi hoppas!

• Orchidea

Då jag säljer Norlevo, brukar jag nämna att den kan skjuta upp mensen i upp till en vecka. Om den inte kommit då ännu lönar det sig att göra ett grav.test.

Svar på tråden Ingen mens efter dagen efter piller! Hjälp!