smultron flickan skrev 2009-07-21 09:53:23 följande:
Trodde också att jag var ensam om att känna en sådan oerhörd ångest över att min mamma eller sambo ska dö. Har inte stor släkt och är rädd för att de ska lämna mig ensam här på jorden. Började känns så här i lågstadiet, hade separationsångest när mamma släppt av mig på skolan, var liv rädd att något skulle hända med henne när hon sen körde till jobbet. Dessa tankar är så starka och jag kan inte slå bort då. Nu har jag en sambo som är mitt allt. Dock kan han inte riktigt förstå hur jag kan vara så jätteledsen för något som inte har hänt ännu, försöker alltid förklara att det är vetskapen om att du en dag ska försvinna som gör mig så ledsen Har svårt att ha ett jobb då jag vill vara hemma hela tiden, har gått i terapi under många år med verkar inte hjälpa. Ibland vill jag själv dö bara så jag slipper känna sådan ångest får ofta ont i bröstet efter några dagars ångest. Känns som att det går i vågor, men när väl tankarna har kommit är det för sent att stoppa dom. Har länge funderat på hypnos med är rädd att jag slänger pengarna i sjön. Om det är någon som vill prata med "privat" om detta så in boxa mig. Har aldrig tidigare pratat med andra som är lika rädd som jag.
Ja jag hade också seperationsångest redan som liten. Alla trodde att jag hatade skolan för jag ville aldrig gå dit, men det var i själva verket för att jag inte ville gå hemifrån. Ville inte lämna familjen. Tänkte många gånger att om jag bara har en dag kvar att leva så spenderar jag ju hellre den med familjen än i skolan. Vi hade en hund också när jag gick i lågstadiet, och den älskade jag jättemycket. Varenda dag när jag gick hem från skolan så var jag rädd att de skulle säga åt mig att hon hade dött. Trots att hon var frisk och pigg.
Jag blir så stressad av hela livet. Man ska hinna jobba, ta hand om hem osv. Men samtidigt ska man hinna ta vara på tiden med nära och kära medans de fortfarande finns kvar. Och den tiden finns inte riktigt.
Skönt att jag inte är ensam om dessa känslor och tankar iallafall.