• mannehund

tecknad serie-vad hette den!?!

Sambon och jag har haft huvudbry för vi tänker båda på en tecknad serie som ingen av oss kommer på vad den hette.....Vet du?
    Vi tror att den visades i slutet av 70-talet, ev var den fransk från början, den var en serie där de kunde resa i forntiden eller i framtiden eller utforska kroppen eller lite vad som helst, i serien ska det ha funnits en liten gubbe med rött brinnande hår, och en gammal man med långt vitt skägg...
    Huvudfrågan egentligen är ; Vad 17 hette han med det brinnande röda håret?

• Svar på tråden tecknad serie-vad hette den!?!
  • Zozzo87

Jag vill också veta....Har funderat på detta i flera omvarv..

• Puchiko

En cellsam historia? om det är den du tänker på =)

• smarties

Sök på "Det var en gång"

En fransk serie :)

• Jesspa80

Det var en gång - tidernas äventyr

Om jag måste gissa!

• Jesspa80
    Puchiko skrev 2009-07-16 10:53:18 följande:
    En cellsam historia? om det är den du tänker på =)
    Det var en senare del väl? typ 80talet och handlade om kroppen?
  • Puchiko
    Jesspa80 skrev 2009-07-16 10:55:46 följande:
    Det var en senare del väl? typ 80talet och handlade om kroppen?
    Vet att jag kollade på den när jag var mindre men vet inte om den var från 70 eller 80-talet =) Men kan det mycket väl vara.. var den första jag tänkte på iaf..
  • mariella 81

De hette:
    Det var en gång - rymden
    En cell-sam historia
    Det var en gång - tidernas äventyr
    Står om dom på wikipedia

• Jesspa80

mariella 81 skrev 2009-07-16 10:58:04 följande:

De hette: Det var en gång - rymden En cell-sam historia Det var en gång - tidernas äventyr Står om dom på wikipedia
    Är det inte fusk att kolla där? (fast rackarns smart)
  • mannehund

Stämmer!
    Kommer ni ihåg om det var en liten gubbe med där som hade rött brinnande hår ...? Annars har jag blandat in honom från någon annan serie från samma tid ungefär... Och som sagt; huvudbry nr 1 är egentligen ; vad hette han?
    Har för mig att han var smått elak och sprang runt mycket...

• Puchiko

i en cellsam historia har jag för mig att det fanns en sån gubbe =P Men vad han hette vettetusan..

• Lady Namárië
    mannehund skrev 2009-07-16 11:07:34 följande:
    Stämmer! Kommer ni ihåg om det var en liten gubbe med där som hade rött brinnande hår ...? Annars har jag blandat in honom från någon annan serie från samma tid ungefär... Och som sagt; huvudbry nr 1 är egentligen ; vad hette han?Har för mig att han var smått elak och sprang runt mycket...
    Mnar du Nabot? (Uppe till höger här: http://strangelady.allmyblog.com/images/strangelady/strangelady_20051205_055102.jpg)
    So say we all
  • StilaM

Jag har lånat ut min dvd till brorsan. Ska höra med honom nästa gång vi pratar vad karaktären hette.

Svar på tråden tecknad serie-vad hette den!?!