• zazla

målat på papperstapet - bubblorna försvinner inte - vad göra???

Ja nu har vi klantat oss lite och behöver hjälp... Vi har målat på en papperstapet (det kan ju gå, vi chansade men det gick åt helvete) och det blev givetvis bubbligt. Vi gav det dock en dag för att se om bubblorna gick ner eftersom de oftast gör det. Visst har de gått ner men man ser ändå på vissa ställen att det är bubbligt. Vad gör vi nu? Svärfar tipsade om att man kan måla väggen med tapetklister INNAN man målar med färg men det är ju försent nu. Är det någon duktig som vet hur vi ska lösa detta? Är lite less på att sova inknölad i gästrummet nu...

• Svar på tråden målat på papperstapet - bubblorna försvinner inte - vad göra???
  • Lola Jämtland

Göra om allt? Trist kanske men det är nog enda löningen....

• mina barn

Tycker att ni ska vänta några dagar och se först. Det tar ju tid för tapetklistret som är under att torka igen.
    Om det fortfarande är fult så kan ni försiktigt skära i bubblan och eventuellt lägga lite tapetklister innanför....

• turia

ett dygn måste ni iaf ge bubblorna

annars e grunden det viktigaste - tänk på det en annan gång..

Jag ska själv snart måla om i hallen.
    Någon bubbla får man ju alltid räkna med..

• turia

kan du inte ta kort på bubbolorna?

• zazla

Ja men nu har vi gett det tre dygn (det framgick inte i min text, sorry). Göra om allt igen? Hur menar du då? Skulle man kunna skära snitt i alla bubblor och sedan rolla med tapetklister? Skulle det funka?

• mina barn

Inte rolla, men det kan gå att försöka få in klister under där ni har skurit... Krånglig förklaring, men hoppas du fattar ändå.

• Lola Jämtland

Det kan funka att göra så....

Annars skulle jag göra om allt från grunden.
    Vet inte om det säljs fortfarande men förut fanns det något som hette Beckers Grepp som höll kvar tapeten när man målade på den.

• linda87

kolla på roomservvic när det hände de så skärde de upp bubblorna och spaklade med fint spakel och sen måla över :-P

• biomedbonus

ni måste riva ner alla era tapeter. och spackla skarvana o slippa allt som sticker upp...
    Det finns inga enkla vägar när man vill ha snygga väggar

• zazla

ja nu finns det en bild i mitt galleri men det är jättesvårt att se. Längst till vänster kan man se lite av bubblorna om man anstränger sig...

Svar på tråden målat på papperstapet - bubblorna försvinner inte - vad göra???