• Johanna 76

Liseberg

Kostar barn under 3år åkband lika mycket som en vuxen på Liseberg?tack för svar

• Svar på tråden Liseberg
  • ugly betty

Det är onödigt att köpa ett åkband till den lilla. Någon attraktioner kan man åka gratis (om det inte ändrats) men i övrigt kostar det en kupong för den typen av karuseller, alltså lönar det sig att köpa ett litet häfte.

• Johanna 76

ok...så åkband för den vuxne och häfte till barnen?det va länge sen jag va däe då hade vi inte barn...;)

• ugly betty

Om ni bara ska åka för dotterns skull så kan det ju räcka med ett stort häfte för er, det kostar ju bara en kupong för vuxna med. Tyvärr tror jag inte att det kör med principen att vuxna åker med gratis på barnattraktioner..

Kolla lite med försäljaren vad de tror, men jag skulle satsat på häften..

• ugly betty
    Teskedsmamman skrev 2009-07-16 11:08:43 följande:
    De flesta barnattraktionerna kostar 1 biljett och en vuxen följer med gratiswww.liseberg.se/sv/hem/Nojesparken/Attraktion.../
    Jaha, det är så att man åker med gratis? det är ju toppen, hade för mig att Liseberg var lite ovanliga med det, att föräldrar får betala för sig med. Men allt väl då..
  • Johanna 76

jo jag läste det....på grönan är det tvärtom barn under 3åker grattis och vuxna betalar...det är kanon!!
    tack för svaren....

• LyNxQ

När vi har åkt med vår dotter har vi köpt ett åkhäfte tillsammans. Det blir ju inte att man åker så mycket när man har barn med sig, så det räcker fint! Tar de slut kan man köpa lösa kuponger.

Barn under 90 cm får inte åka speciellt mycket. En vuxen åker ofta med gratis tillsammans med barn som är upp till 109cm långa.

Kolla på Lisebergs hemsida!

• 3busungar

vi åker dit nu på fredag.
    o jag funderar på det där jag med.
    vi har en 6åring o en 4åring..
    det blir nog så att vi kanske köper ett häfte som de får dela på.
    för man kan väl köpa mer häften när man väl är inne på liseberg?

min systerson på 6år hade åkband då de var där..
    så jag blir lite fundersam.

är det mångakaruselelr som de åker gratis?
    vi åker med barnens faster med familj o farmor o farfar så vi kan åka båda 2 nästan hur vi vill.
    så för våran del blir det åkband.

• LyNxQ

Det finns bara en gratiskarusell, men de flesta barnattraktionerna kostar bara en kupong så de kan åka ganska många gånger.

Häften och lösa biljetter kan man köpa inne på området (åkband också)

Kolla på Lisebergs hemsida, där står det mer

• 3busungar

okej vi har besöutat oss för att köpa åkband även för 6åringen o 4åringen..
    så de kan åka hur de vill o med vem de vill(av oss som är med)

det är synd att barnåkbanden inte kostar lite mindre men det är ett bra pris ändå..

• Smurfen

Ska vara där från lördag till söndag å våran kille på 3 år ska få ett 2-dagars åkpass, eftersom han lätt åker upp de 15 biljetterna som finns i häftet (de gjorde han redan förra året). Men de är ju upp till var å en :) Du vet ju säkert hur mkt de åker å om de e värt ett band...

• Bakeapple

Vi kör också alltid åkband till våra killar, har gjort det sedan de var i 4 årsåldern. Vi brukar hamna på ett ut ungefär med vad det kostar att köpa lösa kuponger, men man behöver inte känna sig snål när de vill åka flumeride för sjunde gången i rad, som man säkert hade gjort om man skulle betala med kuponger varje gång.

Svar på tråden Liseberg