• Tola

Köpa nya frigolit till bilstol eller helt ny stol???

har just tagot av klädseln på våran akta graco biltol sedan 05 och sitsen är sprucken, ingen bit har lossnat. Men just där bältet ska ner är det sprucket så det lossnar nog snart. Sedan på båda sidorna om rumpan så är det två långa sprickor som ej gått igen om riktigt.
    Läste ngnstans att man kan köpa ny frigolit.. Eller är den bara att kassera till sonens blivande lådbil o köpa en ny?

isåfall vilken är den största bilstolen?

• Svar på tråden Köpa nya frigolit till bilstol eller helt ny stol???
  • VildaMathilda

Jag hade köpt ny om jag hade råkat ut för det ...

• Tola

ja. O så blir det. Då blir den ny bilstol istället för att laga bilen som håller på att rasa..
    vilken är den största stolen då?

britax two way?

• VildaMathilda

Hur gammal är din son/dotter??

När jag köpt bilbarnstolar till min dotter har jag alltid tagit med henne till affären och testat ut en som passar henne bäst .. Efter som barn är så olika ...

Bilar är bara till problem :( Behöver med laga bilen men finns inga pengar till det nu när man köpt in det sista till lillen som kommer i oktober

• Tola

hon är 15 månader, jag vill köpa en stol som hon kan sitta länge bakåtvänt i. Den vi hade va jag inte så nöjd med.

• VildaMathilda

MEn då hade jag tagit med henne till någon affär och testat ut en i stället .. Och pröva sig fram ..

• Dr Mupp

det går att byta frigoliten. Det är inte helt ovanligt att den går sönder. kostar bara någar tior per bit. Vi har gjort det på vår freeway.

• Joico

Bra val!
    Britax Two way och Britax Multi-tech är dom största stolarna, med längst rygg.

Tola skrev 2009-07-16 14:42:36 följande:
    ja. O så blir det. Då blir den ny bilstol istället för att laga bilen som håller på att rasa..vilken är den största stolen då? britax two way?
  • Tola

men om vi får tag på froglolit kanske vi gör det istället. Just nu passar det inte med trasig bil och bilstol..

• lillamye
    Tola skrev 2009-07-16 18:06:35 följande:
    men om vi får tag på froglolit kanske vi gör det istället. Just nu passar det inte med trasig bil och bilstol..
    kan ni inte köpa stol på avbetalning?
  • Tola

jag ska höra med sambon va han tycker:) nytt ska det bli iallafall

• lillamye
    Tola skrev 2009-07-16 19:22:47 följande:
    jag ska höra med sambon va han tycker:) nytt ska det bli iallafall
    vet iaf att man kan skaffa kort på barnenshus och betala av i egen takt

det hade vi då vi köpte barnvagn
  • Mandi74

Vart har ni köpt stolen, kan ni inte prata med dom eller tillverkaren och kolla om det går att fixa?

Går det att byta för några tior så duger det väl lika bra som en ny stol.

• enlitenbitkaka

Jag hade köpt en ny. Känns inte direkt säkert att byta ut delar i något som krocktestas så noga.

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • Tola

men jag tycker om det finns så att man kan byta ut frigoliten (på våran blir det ett enda stycke) så borde det ju vara säkert. Men jag ska kolla upp det där. Ev att vi får ta en stol på avbetalning.Eller så skjuter vi på billagningen. Men dumt också om vi har en ny stol men ingen bil som går..

Är det dyr ränta om man tar en stol på avbetalning?

• enlitenbitkaka

Ex Babyproffsen har upp till 24mån räntefri delbetalning.

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • lillamye
    Tola skrev 2009-07-16 20:15:46 följande:
    men jag tycker om det finns så att man kan byta ut frigoliten (på våran blir det ett enda stycke) så borde det ju vara säkert. Men jag ska kolla upp det där. Ev att vi får ta en stol på avbetalning.Eller så skjuter vi på billagningen. Men dumt också om vi har en ny stol men ingen bil som går.. Är det dyr ränta om man tar en stol på avbetalning?
    kom ej ihåg hur dom har det på barnenshus kanske det finns info på hemsidan el
    så slå dem en pling.
  • Tola

såg att dom hade det på barnenshus också.
    Ska ringa akta graco i morgon o höra med dom vad dom säger ang att byta ut..
    jag vill ju gärna ha en stol som är större än den vi har nu..
    vi får se hur det blir:) tack för alla svar

Svar på tråden Köpa nya frigolit till bilstol eller helt ny stol???