• Millan77

Ont i nedre delen av magen

Jag har ont i nedre delen av magen, det e nästan som kramp fast ändå inte.
    Vad kan detta vara?
    Jag har precis gått in i vecka 18 o har haft ont sedan igår morse.
    Jag vet inte om det har med bråkiga barn o att jag stressar upp mig över att dom bråkar.
    Jag kan inte komma ihåg att det kändes så här såhär tidigt med dom andra.
    Ska jag vara orolig?

• Svar på tråden Ont i nedre delen av magen
  • barbanegra

Kan inte det "bara" vara molvärk? Jag har molvärk själv (är i vecka 14) och för mig så känns det som en blandning mellan att ha håll och mensvärk. Så vitt jag vet kan molvärk komma och gå under hela grav och börja så tidigt som typ dag 1, så om det är det så det ju inte tidigt iallafall. Men jag förstår att du är orolig, personligen så är jag orolig om det känns eftersom att det ju känns som att man ska få mens när som helst OCH om jag inte känner det eftersom att jag undrar om något är fel :)

• caem

Ring till BM och hör. Smärta i magen ska man vara observant på.

• Millan77

Jag har försökt att stressa av lite under den senaste dagen o det har hjälpt lite, min dotter e kvar hos min mamma på landet så det blir inget bråk mellan syskonen nu heller.
    Men jag får ont emellanåt, men förut var det en konstant smärta, nu kommer det o går.
    Tack för era svar, om det fortsätter så kontaktar jag BM o kollar läget.
    Ska på UL nästa måndag så då får man se om allt står rätt till oxå:)

• Hallonsaft78

Jag är i vecka 16 och har i några dagar också haft "mensvärk". Och det känns även som håll. Jag kände så i början av graviditeten och har läst någonstans att det kan komma och hela under hela graviditeten. Men det är klart att man blir nojig!
    Lycka till på UL Millan77!

• Millan77

vill bara tillägga att igår kom smärtan tillbaka efter att varit borta under hela dagen.
    Men den kom tillbaka med råge, vi var ute o skulle äta o när vi gick till resurangen så kom den.
    Satt under hela middagen o kved o kände mig jätte barnslig. Försökte gå på toa o se om det var gaser, men icke.
    Tillslut när notan var betalt o sambon bara skulle dricka upp sin öl så kom ett illamående, o jag fick rusa ut.
    Höll mig från att kräkas men jag hade så ont att jag gick dubbelvikt från Avenyn (i Gbg) till Bergakungen (där bilen stod.)
    Det känns som ett håll fast 10ggr värre!
    Magen e fortfarande stenhård idag men jag har inte ont än, men jag känner att det kan komma närsom helst.
    Kram tilll er som skrivit o nu ska jag fverkligen försöka ta det lugnt, åker till villavagnen om en stund.:)

• k girl

Det kan inte vara sammandragningar då?
    Jag har haft jätteont till och från och fick åka upp akut för ett par dagar sedan för att det gjorde så djuriskt ont. Har varit och rest och sen börjat jobba direkt på, så det har varit stressigt. Tydligen kan det framkalla sammandragningar och jag blev beordrad vila i helgen. Jag har i princip legat på soffan hela dagarna och faktiskt har det släppt.

Tycker absolut att du ska höra efter med din barnmorska.

• vanilla deej

Jag har oxå haft så där ont som du beskriver det. Mer som en kramp/håll och det här var i sidan. Idag (hade krampen för 2 dagar sedan) så känns det aningen bättre men det gör fortfarande ont i sidan när jag skrattar, sitter lite fel eller råkar göra en hastig rörelse.

Jag fick tipset i min egen tråd att äta magnesium så jag tänkte höra av mig till bm imorgon och se om de tycker att detta låter som en bra idé. Är lite för feg för att bara sätta igång att äta något :)

Hoppas du mår bättre och att det lugnar ner sig... Berätta gärna hur det går för dig.

• Millan77

det blir inget vila idag, ingen villavagn, för dit skulle vi imorgon. Gubben vill gärna att vi åker o hälsar på hans kompisar (som vi varit med under vår semester, medan jag hellre då vill vara hemma o måla. Det e det lugnaste jag kan komma på nu.
    jag får ringa BM imorgon men gör det ondare ikväll ringer jag till svu.
    Jag hör av mig
    Kram

• Millan77

har nu varit inne o lämnat urinprov, för uvi.
    Snabbtestet visade ingenting men hon skickade iväg ett för odling oxå.
    Hon var lite orolig att det kunde vara nåt annat, men nu ska här vilas.
    Nu åker vi till Grebbestad o det jobbigaste jag kommer att göra e att äta räkfrossa;)
    Jag hör av mig
    kramar

• Millan77

Jaha, BM ringde o sa att det inte var något UVI, ja lite lessen, eller besviken. Ville ju att det skulle vara nåt enkelt.
    Vill ju inte att det ska vara nåt farligt.
    Men nu mår jag lite bättre, men jag undrar ju lite hur det kommer att vara när jag börjar jobba på måndag. Jag går o står HELA dagen på jobbet o vill ju inte att jag ska bli sittande hela dagen, jag e på jobbet för att jobba.
    Min chef e inte som andra chefer heller....:(

Men jag e hoppfull:)

Svar på tråden Ont i nedre delen av magen