• trollkarl

skulle du kunna tänka dig jobba som hushållerska?

som frågan var, kan du tänka dig jobba som hushållerska åt nån som är mer "rik" eller hur man nu vill uttrycka det?
    lite som bertha i serien två och en halv män?
    självklart med riktigt brutalt bra betalt och andra förmåner

tvätta
    städa
    laga mat/frukost
    plocka
    dammtorka
    etc etc etc etc
    allt som förekommer i ett hushåll.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 20:00
    uppdatering.
    gäller med 40-50 tusen efter skatt i lön
    samt andra förmåner såsom tandvård etc.
    samt eget hus på tomten hos arbetsgivaren helt nybyggt och kostnadsfritt.

• Svar på tråden skulle du kunna tänka dig jobba som hushållerska?
  • BlommyNess12

Nej usch, det måste man ju göra hemma också sen, tänk vad jobbigt att bara göra hushållsarbete hela dagarna och kvällarna och sedan stupa i säng..

• Jamieolivia

Jag har jobbat som au-pair och det var lite så i den familjen PLUS att de hade en hushållerska som jobbade hos dem 5 dagar per vecka. Mmmm, jobba så heltid. Nae, om det inte är en trevlig familj. Jag har varit hos familjer där hushållerskan blivit mycket otrevligt bemött...

• trollkarl
    Jamieolivia skrev 2009-07-16 19:12:58 följande:
    Jag har jobbat som au-pair och det var lite så i den familjen PLUS att de hade en hushållerska som jobbade hos dem 5 dagar per vecka. Mmmm, jobba så heltid. Nae, om det inte är en trevlig familj. Jag har varit hos familjer där hushållerskan blivit mycket otrevligt bemött...
    jo men självklart så blir hon i min tankegång en del av familjen såklart...
  • trollkarl
    BlommyNess12 skrev 2009-07-16 19:12:13 följande:
    Nej usch, det måste man ju göra hemma också sen, tänk vad jobbigt att bara göra hushållsarbete hela dagarna och kvällarna och sedan stupa i säng..
    inte ens med brutalt bra lön?
  • BlommyNess12
    trollkarl skrev 2009-07-16 19:14:38 följande:
    inte ens med brutalt bra lön?
    Nej inte en chans.
  • Peyman

Självklart kan jag tänka mig det! I dagens läge så får man ta de jobb som finns. Å jag kan tänka mig bra mycket värre saker än hushållerska. Har faktiskt seriösa planer på att söka såna jobb om det inte funkar med det jag gör nu.

• trollkarl
    BlommyNess12 skrev 2009-07-16 19:16:18 följande:
    Nej inte en chans.
    nähä, tänkte runt 40-50 efter skatt. men jag respekterar din åsikt.
  • pixietails

Bara om lönen är över 30 000/månaden, aldrig annars.

• BlommyNess12
    trollkarl skrev 2009-07-16 19:17:06 följande:
    nähä, tänkte runt 40-50 efter skatt. men jag respekterar din åsikt.
    Det spelar faktiskt ingen roll om jag så skulle få 1 miljon kronor i månaden efter skatt, jag skulle hata mitt liv om jag levde så.
  • Akilla

Eftersom hushållsarbete är nåt av det tråkigaste som finns så -nej. Jag har ju ett eget hem att rå om där det dessutom aldrig görs tillräckligt så varför spendera sin tid i någon annans hem där det säkert förväntas att jag ska göra mer än jag orkar.. känns som en evighetsuppgift på nåt sätt.. hemska tanke :)

Svar på tråden skulle du kunna tänka dig jobba som hushållerska?