det blir ju svårt att ge ett råd som inte är färgat av ens egen åsikt=) För mig är ammning det bästa som finns,tycker att det skapar en symbios med barnet som endast kan beskrivas som gudomlig..skulle sörja det extremt mycket om det inte skulle gå av nån anledning. Sen skulle jag nog av lathet inte palla flaskmatning heller då det är så omständigt i jämförelse. Så att strunta i ammningen pga skönhetsfel som eventuellt kan uppstå finns inte på världskartan som du förstår,mina bröst är mycket finare efter att ha ammat mitt första barn i ett år och det kanske förändras nu med andra barnet men det gör då inget. Däremot är jag inte sån som "tycker synd om" barn som inte blir ammade och jag vet att man är en lika bra mamma om man inte gör det,och att man kan få en precis lika fin kontakt med sitt barn ändå..Du får helt enkelt välja vad som är viktigast. Det handlar ju mycket om vad du har för erfarenheter av att amma,och bara det att du överväger det betyder ju att det inte är det bästa du vet iaf och är det något du är villig att offra för att må bättre med din kropp så gör det och strunta i vad andra tycker. Ammning kan kännas så väldigt olika för människor.