• antientropi

Unvika taxöron om man inte ammar?

Det har nu tagit min byst fyra år att återhämta sig efter förra amningen. Äntligen börjar den se ok ut igen.

Är det ingen mer än jag som har slagits av tanken att strunta i amningen den andra gången??????

Har pratat med några vänner som inte ammat och enligt dem (inte statiskt säkerställt:)) så har inte deras byst ändrats så mycket jämfört med innan de fick barn.

Jag vet att detta är ett I-landsproblem, men självförtroendet fick sig en rejäl törn förra gången.........

• Svar på tråden Unvika taxöron om man inte ammar?
  • Cia o krabaten

Första barnet ammade jag i ett år och då ändrades inte brösten alls.
    Andra ammade jag i 8mån och nu är det näst intill taxöron
    Så det behöver ju inte bli så.
    För mig handlade det nog dels om större viktuppgång andra gången samt bristningar på brösten
    Men nej, det hade inte haft betydelse för huruvida jag velat amma eller ej.

• straw2008

Jag ammade i 3 månader i mina ändrades mest under graviditeten (såg ut somen afrikakvinna) men gick tillbaka till helt normala efter amningen o viktnedgång.

Nu är jag gravid i gen o ser ut som en afrikakvinna, visar mig inte för någon o hatar verkligen hur jag ser ut. Jag kommer försöka amma barnet jag väntar för som sagt sist gick de tillbaka efter amning, skulle dock inte utmana ödet o amma i ett år.

• Mälaröbo

Mina har inte förändrats speciellt efter amningen med första. Med tvåan gick jag upp väldigt i vikt och ammade väldigt kort och det har inte heller förändrat bysten.

• vivexa

Jag ammade båda barnen länge, men brösten har inte blivit annorlunda.

Genetiskt kanske?

• vimsan06

det blir ju svårt att ge ett råd som inte är färgat av ens egen åsikt=) För mig är ammning det bästa som finns,tycker att det skapar en symbios med barnet som endast kan beskrivas som gudomlig..skulle sörja det extremt mycket om det inte skulle gå av nån anledning. Sen skulle jag nog av lathet inte palla flaskmatning heller då det är så omständigt i jämförelse. Så att strunta i ammningen pga skönhetsfel som eventuellt kan uppstå finns inte på världskartan som du förstår,mina bröst är mycket finare efter att ha ammat mitt första barn i ett år och det kanske förändras nu med andra barnet men det gör då inget. Däremot är jag inte sån som "tycker synd om" barn som inte blir ammade och jag vet att man är en lika bra mamma om man inte gör det,och att man kan få en precis lika fin kontakt med sitt barn ändå..Du får helt enkelt välja vad som är viktigast. Det handlar ju mycket om vad du har för erfarenheter av att amma,och bara det att du överväger det betyder ju att det inte är det bästa du vet iaf och är det något du är villig att offra för att må bättre med din kropp så gör det och strunta i vad andra tycker. Ammning kan kännas så väldigt olika för människor.

• Kikki70

Har ammat 3 barn i vardera 18 månader och brösten gick snällt tillbaka till sin vanliga form och storlek efter amningen. Däremot så går ju åren och tyngdlagen gör ju sitt till för bysten - kan inte påstå att brösten "struttar" på samma sätt som de gjorde för 20 år sedan, då man var 18.
    Skulle personligen aldrig välja bort amning även om jag visste att det skulle medföra taxöron - för mig hör amning till och jag kan längta efter att få amma igen.

• Petra med små

Jag har knappt ammat alls men mina hänger till knäna!

• Minifer

att brösten ev pajar ihop beror väl på graviditetshormonerna snarare än amning? Mina saggade ihop lite efter första gången jag blev gravid, och då fick jag missfall i sjunde veckan så det var knappast tal om amning där.

• Wild And Crazy
    Gladabarnensmamma skrev 2009-07-17 03:17:50 följande:
    Hur sjutton gjorde du för att få bysten att "återhämta sig"?!?!?
    Det undrar jag med...
    Jag ammade bara i några veckor men graviditeten gjorde sitt!!
Svar på tråden Unvika taxöron om man inte ammar?