• CaCC

Snabb hjälp. Vilket babygym?

Vilket babygym ska vi välja. Funderar på Laban-gymmet från Rätt Start, men tycker det är rätt dyrt. Vill gärna ha ett som är lite mjukt och gosigt.
    Vad har ni för babygym? Vad ska vi tänka på när vi köper?

• Svar på tråden Snabb hjälp. Vilket babygym?
  • h80
    CaCC skrev 2009-07-16 21:04:56 följande:
    Vilket babygym ska vi välja. Funderar på Laban-gymmet från Rätt Start, men tycker det är rätt dyrt. Vill gärna ha ett som är lite mjukt och gosigt. Vad har ni för babygym? Vad ska vi tänka på när vi köper?
    Vi köpte ett mumin från rätt start. Det var ju mjukt och gosigt. Men egentligen inte så bra. Så här i efterhand skulle jag ha köpt ett annat. Det jag tyckte var dåligt var att det "sög" år sig hur mycket damm och flock som helst, antar att det berodde på dammet och sen så var det inte så bra att ha ett i tyg eftersom bebisar kräks en hel del. Jag hade nog hellre köpt ett som bara är som en ställning som man kan ställe ovanför barnet om det t.e.x ligger på en filt.
  • sarismaris

Vi hade ett sånt där klassiskt babygym ("ställning") i plast i olika färger med tre mobiler som hänger ner. Tycker själv att de är rätt gräsliga att se på! Absolut inte lika fint och mysigt som de mjuka (typ Laban mm) men jag tror faktiskt man har mer användning/längre användningstid för dom! De mjuka med "matta" under är ju inte direkt stora, en bebis måste ganska snabbt bli för långa å hamna med benen utanför tycker jag.. Har dock aldrig testat, så jag vet ju inte med säkerhet, utan detta är endast mina egna spekulationer! Men en hård ställning funkar ju rätt länge, och en filt på golvet brukar ju de flesta ha iaf!
    Dessutom skiljer det betydligt i pris! Vi köpte vårt för 149 kr och med tanke på att bebisen ligger under det i kanske max 3 månader så tycker jag att det räcker!

Vill bara tillägga att mina barn har båda stortrivts under sitt babygym!

Towa 051125 & Ella 080413
  • Smilebruden

Jag skulle oxå rekommendera ett plastgym, ett sådant man lägger en filt på golvet med gymmet över. Min son har två gym ett i plast o en typ mumin men det är bara plast gymmet som han tycker e rolig. Sen kan man byta leksaker efter en tid. Min son tycker givför sig bättre om hårda leksaker än mjuka...

• goabarn77
    sarismaris skrev 2009-07-16 23:00:32 följande:
    Vi hade ett sånt där klassiskt babygym ("ställning") i plast i olika färger med tre mobiler som hänger ner. Tycker själv att de är rätt gräsliga att se på! Absolut inte lika fint och mysigt som de mjuka (typ Laban mm) men jag tror faktiskt man har mer användning/längre användningstid för dom! De mjuka med "matta" under är ju inte direkt stora, en bebis måste ganska snabbt bli för långa å hamna med benen utanför tycker jag.. Har dock aldrig testat, så jag vet ju inte med säkerhet, utan detta är endast mina egna spekulationer! Men en hård ställning funkar ju rätt länge, och en filt på golvet brukar ju de flesta ha iaf! Dessutom skiljer det betydligt i pris! Vi köpte vårt för 149 kr och med tanke på att bebisen ligger under det i kanske max 3 månader så tycker jag att det räcker! Vill bara tillägga att mina barn har båda stortrivts under sitt babygym!
    Måste hålla med. Efter användningstiden kan man ta loss vissa saker, som bitsakerna, och dottern kunde fortsätta leka med dem. En kvinna vi känner sydde upp en lekfilt gratis och tyget tror jag kostade cirka trettio kronor. Billigt blev det med andra ord och också bra. =)
  • CaCC

Tack för tipsen
    Ska se om vi kan hitta något bra sånt i plast.

• KasperSixten

även vi hade ett i plast med ställning, han (eller egentligen var det väl vi ) gillade att ligga naken och vädra rumpan och då gjorde det inget om det hände små olyckor då och då.

köpte mitt på icamaxa eller coop forum för runt 150 kr.

• saris2008

Nu vet jag inte vilket märke det är på vårt, men det finns på barnens hus,kostade 299:-, lite olika leksaker som spelar, piper mm. mycket roligare än tex laban från rättstart, tycker de rent ut sagt är jättetråkiga. Mitt tips är att det ska vara leksaker på som är i olika färger, former, kan ge ifrån sig ljud mm.

Svar på tråden Snabb hjälp. Vilket babygym?