• mli00

Fylla på tysk mobil i Sverige?

Vet inte om nån kan hjälpa mig, men det är så att jag har en tysk mobil och ett tyskt kontaktkort.
    Är det någon som vet om jag kan ladda upp det i Sverige? Jag ska vara där i fem veckor och det är rätt dyrt att ringa/skicka SMS i utlandet...

Är det nån som vet om det funkar eller nått annat sätt jag kan lösa det på?

• Svar på tråden Fylla på tysk mobil i Sverige?
  • hotten

kolla på kontantoretets/abonemangets hemsida brukar stå all info!

sen fattar jag nog inte riktigt vad du menar, skall du va i sverige i 5 veckor, varför inte ladda på så det räcker då? eller be nån i tyskland fylla på åt dig?

• FixarFrasse

Bättre är väl att köpa ett svenskt kontantkort när du är här..?om du stannar såpass länge)

• mli00

Tysklands telefonkostnader är svindyra, mycket dyrare än de svenska, så om jag skulle ladda med högsta summan (50 euro) skulle det inte räcka länge ändå.. Och tyvärr har landet inte kommit så långt i utveckligen av hemsidor etc. så kan man inte ladda mobilen från internet, annars hade jag gjort det direkt...

• Lundby87

be någon skicka laddnings kod med tankning till dig

• mli00

Så jag kan bara köpa ett kontaktkort till min tyska mobil? Och behöver jag BARA köpa kortet då och inte krångla med en massa papper?
    Jag får ett svenskt nummer då? Stannar i fem veckor så det skulle nog faktiskt löna sig

• Lundby87

kanske annar s köpa telefon kort som du ringer från teefonaotomat i sverige

• c0ol
    mli00 skrev 2009-07-16 21:45:23 följande:
    Så jag kan bara köpa ett kontaktkort till min tyska mobil? Och behöver jag BARA köpa kortet då och inte krångla med en massa papper? Jag får ett svenskt nummer då? Stannar i fem veckor så det skulle nog faktiskt löna sig
    Ja det lönar sig, om nu mobilen inte är bunden till någon operatör, men då kan du ju köpa en mobil på ICA i sverige, 199:- med kontatkort, men blir helt säkert billigare
  • mli00

Åh! Det måste jag göra. Tack så mycket för tipsen

Min mobil är en upplåst Vodafone telefon, om jag inte minns rätt så heter inte Vodafone så i Sverige längre? Eller har jag förstått det fel?

• Lundby87

nopp heter telenor här.

• hotten

köper du kontantkort i sverige eller en billig telefon med kontantkort så behöver du inte registrera det (dvs fylla på nått papper alls).

• mli00

Okej, tack så mycket för hjälpen!

Svar på tråden Fylla på tysk mobil i Sverige?