• dutten

Nån härinne som har haft Långvarig Feber?

Hejsan!

Jag undra om nån har haft långvarig feber?
    Jag har haft feber sen den 17/8 dvs snart 4 veckor då den har pendlat mellan 37,0 - 38,8 har mätt flera ggr/dygnet och den hoppar som bara den.
    Igår sprack 39-graders-gränsen hade 39,3 och idag har den pendlat mellan 37,7 -39,0 i omgångar.

Var på Vc för snart 3 veckor sen de upptäckte inga bakterier=inget de kan göra
    Jag har inte/är inte förkyld inte ont i hals eller öron.

Däremot har jag ont i lederna vilket jag har haft sen nyår.
    Var hos reumatolog den 6/9 han kunde inte ställa diagnos på mig (då?) men tyckte att jag hade ett par leder som var skumma (svullna?).
    Skulle göra ett tempschema i 2 veckor och skicka till honom samt komma på ett återbesök om 3 månader - det var vad jag fick med mig hem.

Det som jag tykcer är mest skumt är att jag äter Panocod mot smärtan vilken innehåller panodil och kodein mao borde jag inte kunna ha feber.

Upplys mig...
    dutten

• Svar på tråden Nån härinne som har haft Långvarig Feber?
  • orkidè2

Jag tycker du skall kontakta vårdcentralen igen! Det har ju gått 3 vecker sen du var där, skriver du... Dom får ta nya prov osv. Inte ge dig med detta. Lycka till!

• dutten

*ler snett* att kontakta Vc tror jag inte att jag har nått för men har fått en telefontid på måndag till min läkare få se vad hon säger då.

Är det ingen härinne som har haft feber så länge?
    Nån som har erfarenhet av sådant?
    Jag börja snart tänka cancer och det ger mig inte sinnesro direkt.......
    dutten

• Hexx

Jag vet en tjej som hade feber hur länge som helst... Det började som en vanlig förkylning, men sedan fortsatte hon ha feber.
    Ett halvår senare kunde de konstatera körtelfeber.
    Nu är hon frisk.

Jag tror att du är inflamerad i dina leder. Inflamation kan ju ge feber och långvarig sådan. Om du har någon sorts rumatism så är det nog det som spökar. Tog de inget sk. ra-prov på dig? Då kan de se om du har "ra-genen". Om du har den kan du få reumatiska sjukdomar. Men det kan behövas flera sådana tester innan ra-genen visar sig.
    Cancer tror jag att du kan utesluta. Om du hade haft det skulle du haft fler symtom än feber och ont i lederna.

Sköt om dig och lycka till!

• dutten

Tack De hex nu känns det bättre.
    Tror oxå att det hör ihop med reuma men då reumatologen inte kunde ställa nån diagnos börja man ju undra lixom.
    Och på nått vis skulle det ju kännas bättre att få en diagnos än att gå omkring så här men men....jag få la vänta...
    *kram*
    dutten

• Hexx

Mm, jag vet, det är jätte jobbigt att vänta på diagnos....
    Dessutom verkar inte läkarna förstå att man faktiskt lider och oroar sig.
    Men du ska inte vara orolig. Det är som sagt inte lätt att ställa reumatiska diagnoser.
    Det tar sin tid.
    Tyvärr är det bara att vänta som du själv säger.... Men på måndag får du ju iallafall prata med en läkare. Men jag förstår att det känns långt dit.

Svar på tråden Nån härinne som har haft Långvarig Feber?