• Dollars matte

Var kan man köpa körsbärssaft?

Min bror beklagade sig häromdagen över att han var sugen på körbärssaft men att han inte hade hittat det någonstans. "Dumheter" tänkte jag "det borde väl finnas i alla välsorterade affärer, de stora kedjorna om några borde väl ha det!". Men nej, nu har jag också letat och det verkar inte finnas!
    Har ni några tips om var man kan tänkas hitta körsbärssaft att köpa?

Internet är roligare än text-tv
  • Svar på tråden Var kan man köpa körsbärssaft?
  • susannemalmö

Önos har en, den finns på vanliga ica tex. Fråga där du brukar handla, de kan säkert beställa in den.

• Dollars matte
    susannemalmö skrev 2009-07-17 09:33:53 följande:
    Önos har en, den finns på vanliga ica tex. Fråga där du brukar handla, de kan säkert beställa in den.
    Jag vet att de har haft, men varken ICA eller Coop hade det när jag tittade efter.

Kikade på deras hemsida och nope, de verkar inte ha körsbärssaft längre...
    http://www.procordiafood.com/eway/default.aspx?pid=4&trg=Main_172&Main_172=448:0:2,127:1:0:0:::0:0
  • Dollars matte
    Miss Obsessive skrev 2009-07-17 10:07:36 följande:
    Märket Robinsons (finns i dom flesta affärer) har en körsbärssaft =)
    Nej, Robinsons har ingen ren körsbärssaft utan det var blandat med annat, typ hallon och äpple om jag minns rätt.
  • aijo

Finns en körbärssaft på mindre flaska från Brunneby.
    Finns på välsorterade ICA butiker, och har de inte den så ska det nog inte vara problem att be butiken ta hem den.
    www.brunnebymusteri.se/

• Snovit 79

Åh jag saknar körsbärssaft med. Det enda som finns här är juice på Dollarstore.
    I 6 eller 8-pack med surör. (tetrapack såsom Festis)

Finns inte på en enda affär här ( södra dalarna) - jag har letat!

• Alemonia

Om någon av er som är på jakt efter körsbärssaft bor nära Norrköping så har jag några liter hemmagjord mot avhämtning. Hör av er via inboxen i så fall (vet dock inte hur många liter jag kan undvara innan vi tagit hand om årets skörd).

• pio ny

Dollars matte skrev 2009-07-17 10:16:51 följande:

Nej, Robinsons har ingen ren körsbärssaft utan det var blandat med annat, typ hallon och äpple om jag minns rätt.
    Men den smakar som körsbärssaft
  • Dollars matte
    pio ny skrev 2009-07-18 21:21:25 följande:
    Dollars matte skrev 2009-07-17 10:16:51 följande: Men den smakar som körsbärssaft
    Hehe, det är möjligt, men då min kära lillebror avskyr hallon som pesten så lär han säkert känna den smaken om än av inbillning om han vet att den innehåller hallon.

Tack alla för svar, nu har vi lite mer på benen för att prata med affären. Brunnebys fanns på Willys såg jag igår, dock alla smaker utom körsbär men då borde de åtminstone kunna vara behjälpliga att ta hem den.
  • Wazp

Går att beställa Önos körsbärssaft (den som finns på många bb), den suuupergoda på www.torebrings.se Du behöver inte ha företag utan du kan beställa som privatperson :D

Svar på tråden Var kan man köpa körsbärssaft?