kan man ha svart kjol på bröllop???
kan man ha svart kjol på bröllop? om man har ljust upptill? på inbjudan står det valfri klädsel........
kan man ha svart kjol på bröllop? om man har ljust upptill? på inbjudan står det valfri klädsel........
Ja, bara du blandar upp det med något färgglatt eller mönstrat, gärna ljust.
ja.... det är bara helsvart som inte är okej.....
på mitt bröllop var det många som hade svarta över eller under-delar..... svarta kjolar o kavajer var poppis..... vi hade klädkod kavaj....
Ja så klart, men varför inte helsvart.
Det är väl helvitt man inte ska ha?
Fråga brudparet du.
okej! va bra! jag tänkte ha en svart kjol,och ljusa skor och ljus överdel....!
den här sidan e super, det är alltid nån gullig person som har svaret på mina"dumma " frågor! Tack allihop!!!
BrideOfRocky
Helsvart är ju sorg.
Är vitt okej om det är utblandat?
enligt tradition o ettikett får ingen gäst tävla om uppmärksamheten med bruden, så ingen gäst bör/ska/får ha helvitt på sig elelr annan uppmärksammad klädsel....
svart anses som en sorgens färg o ska inte heller bäras på ett bröllop....(personligen tycker jag att svart är en vardagsfärg o inte hör hemma på ett festligt bröllop)
vitt o svart blandat går bra.... tex en vit kjol och en svart tunika är helt okej.... eller ett par svarta långbyxor och en färgad blus....
Men man kan ju inte ha mjukisbyxor bara för att man inte ska synas? *har stora problem att välja kläder när det gäller ett bröllop i slutet av Sept. Hade PRECIS bestämt mig för ett plagg ifrån HM men det kan inte levereras förräns tidigast i December så det sprack rätt rejält*.
Sist jag va på bröllop så hade jag svart kjol och vitt linne med vit kavaj! Gick aldeles utmärkt!
okej !
Sist jag var på bröllop var det 2000-talet och svart har förändrats från en sorgfärg till en färg som funkar i alla lägen.
T.o.m bäbisar har ju svart på sig.
Varför inte fråga brudparet?