• bobbii

kan man ha svart kjol på bröllop???

kan man ha svart kjol på bröllop? om man har ljust upptill? på inbjudan står det valfri klädsel........

• Svar på tråden kan man ha svart kjol på bröllop???
  • Pallas

Ja, bara du blandar upp det med något färgglatt eller mönstrat, gärna ljust.

• Nyfiken gul

ja.... det är bara helsvart som inte är okej.....

på mitt bröllop var det många som hade svarta över eller under-delar..... svarta kjolar o kavajer var poppis..... vi hade klädkod kavaj....

• bobbii

okej! va bra! jag tänkte ha en svart kjol,och ljusa skor och ljus överdel....!
    den här sidan e super, det är alltid nån gullig person som har svaret på mina"dumma " frågor! Tack allihop!!!

• Leli

BrideOfRocky

Helsvart är ju sorg.

• Nyfiken gul

enligt tradition o ettikett får ingen gäst tävla om uppmärksamheten med bruden, så ingen gäst bör/ska/får ha helvitt på sig elelr annan uppmärksammad klädsel....

svart anses som en sorgens färg o ska inte heller bäras på ett bröllop....(personligen tycker jag att svart är en vardagsfärg o inte hör hemma på ett festligt bröllop)

vitt o svart blandat går bra.... tex en vit kjol och en svart tunika är helt okej.... eller ett par svarta långbyxor och en färgad blus....

• Marlean

Men man kan ju inte ha mjukisbyxor bara för att man inte ska synas? *har stora problem att välja kläder när det gäller ett bröllop i slutet av Sept. Hade PRECIS bestämt mig för ett plagg ifrån HM men det kan inte levereras förräns tidigast i December så det sprack rätt rejält*.

• tingeling79

Sist jag va på bröllop så hade jag svart kjol och vitt linne med vit kavaj! Gick aldeles utmärkt!

• shitvadjaghatar

Sist jag var på bröllop var det 2000-talet och svart har förändrats från en sorgfärg till en färg som funkar i alla lägen.
    T.o.m bäbisar har ju svart på sig.

Varför inte fråga brudparet?

Svar på tråden kan man ha svart kjol på bröllop???