• Marielle 84

Han hade sönder mina glasögon :-(

Först av allt måste jág säga att jag älskar min son mer än allt annat på hela denna jord.
    När Ian vaknade halv sju imorse, så fick han tag på mina glasögon, kastade dom i golvet, och dom gick isönder :( Blir så himla ledsen, dom kostade mig ju trots allt 2000:-.
    Jag ser rätt kasst utan dom, är nämligen närsynt..Måste ringa optikern, säga som det är att jag inte har råd att betala ett par nya nu, har hört att optikern brukar vara rätt så snäll här i Grums. FAAAAN..Jag som trivs så i mina bågar, älskar dom. Nu kommer jag säkerligen inte hitta några som passar mig..Kan inte använda samma bågar, eftersom dom har spruckit och gått av, så att glaset har ramlat ut..
    Ian, mamma älskar dig, men just nu är du mammas skitunge!!

• Svar på tråden Han hade sönder mina glasögon :-(
  • Ottan

Visst är barn underbara!

Ja, ibland är dom mammas och pappas små skitungar.

• Såpan

Näää, usch vad tråkigt. Det är ju inget man klarar sig utan en längre tid.

Min dotter fick tag i mina och vrängde runt dom. Men jag har sådana som inte har båge runt glasen uttan bara tunna skalmar vid sidorna. De ser helroliga ut ihoplagda, ena skalmen petar rätt ut. Men på sitter de riktigt. Så jag var tacksam.

Optikern kan säkert ge dig avbetalning, det brukar nog de flesta ha idag då det är en ganska stor kostnad. Hoppas bara du hittar några de tycker om. Alltid roligare att byta för man vill inte för man måste.

• LiW

Hej hej!
    Vill bara påminna om att kolla upp hemförsäkringen först.....trasiga glasögon brukar kunna täckas av hemförsäkringen (i alla fall gör min det) Är glasögonen nya brukar man ha en försäkring från optikern i alla fall första året tror jag.
    Lycka till!

• ebben

man brukar väl kunna få sånt på försäkringen..........om ni har "drulleförsäkring". Kanske hemförsäkring täcker. Tja självrisken har man ju,men vår är på 1000 kr så det blir ju billigare ändå.
    Lycka till!
    Kan tillägga att vi har drulleförs. pga en "vild o galen" son! Annars hade vi aldrig vågat åka till bekanta längre!!

• strojes

Var det länge sedan du köpte de? Jag råkade nångång ha sönder mina inom ett år och fick då nya. Och så tror jag det finns nån försäkring man kan teckna när man köper nya så att man inte behöver betala fullt pris (eller inget alls) om man har sönder de. Har för mig det var så nångång när jag köpte glasögon men det kanske var nån tillfällig grej.

• Marielle 84

Jag tecknade aldrig drulleförsäkring, var dum o tänkte att de inte behövdes. Men nu efter detta så får jag nog skaffa alla försäkringar som finns. Han blev världens trotsigaste "unge" över en natt. Det kom en vecka efter hans ettårsdag. Nu är han på allt, gapar o skriker om han inte får som han vill..Men klart att man står ut, men imorse blev jag faktiskt riktigt ledsen, han hade väl kunnat ha isönder dvd-spelaren eller något istället, den behöver jag ju inte varje dag. Uscha, jag brukar alltid kolla min son, men nu så lät jag bli, för en minut. Och så lyckades han! Skitungen!

• Mara Jade

Alfons var som galen i mina och alla andras glasögon när han var mindre. Efter ett tag lyckades han bli listig också när vi visste att han var ute efter glasögonen och var uppmärksamma. Han pekade på ngt annat eller klappade en snällt på kinden och vips hade man tappat fokus och han mosade glatt glasögonen i handen.
    Jag har också sådana utan båge med bara skalm och var tvungen att få 3 av 4 fästen utbytta. Kostade som tur var bara 100kr. Men trist är det ju, man har ju inget reservlager hemma med glasögon utifall att liksom.

• Marielle 84

Det var nog ca 2 och ett halvt år sen jag köpte dom...

• Marielle 84

Nej man har ju inte det..Man kanske skulle köpa på sig några stycken, bara för att..hehe

• Marielle 84

Jag känner mig så snygg, har tejpat glasögonen med svart eltejp..

Svar på tråden Han hade sönder mina glasögon :-(