• Anonym (TS)

Jag känner mig så ointelligent i hans sällskap..

Jag ska ändå börja med att tillägga att det inte är han som får mig att känna mig pucko. Det handlar troligtvis mest om mig själv.

I alla fall.. Träffade honom för 1½ månad sedan, vi är kära och det här är på gång att bli någonting. Jag är SÅ KÄR
    Under tiden har det inte funnits några Om, Men eller Och utan det klickar och jag (han med säger han) trivs i varandras sällskap

Nu har som sagt känslorna kommit och jag rannsakar mig själv..
    Den dåliga självkänslan sätter in och jag motarbetar den för fulla muggar, vägrar visa den.

Bortsett från att hans ex är ASsnygg så är det väl OK Jävla hon då

Nej skämt och sido, det handlar om intelligensnivån.
    Han ÄR väldigt intelligent, har ett brett ordförråd och det är inte sällan som jag (inombords) tänker "Måste googla ordet"
    Han är utbildad, håller för stunden på med just det, kan massor om det mesta och uttrycker sig som sagt på ett sånt sätt att jag själv känner mig lika intelligent som grannkatten ungefär!
    Detta är ingenting han gör för att på nåt vis vara bättre än mig, han är helt enkelt väldigt vältalig och klok. Dock vet jag att vissa av hans vänner lägger stor vikt vid just detta, något som han själv sagt att han inte själv gör. (Jag som alltid haft åsikter om sånahär ytliga människor )

Jag har alltid sett mig själv normalbegåvad, absolut inte lägre än så.
    Min EQ är hög och där anser jag mig vara en bra bit högre än de flesta människor. Jag är en sk känslomänniska, en bra medmänniksa som känner empati och har förståelse för andra människor och deras känsloliv. Min uppväxt har format mig, gjort mig ödmjuk.

Men när det kommer till matematiska uträkningar och djupa diskussioner om en dators uppbyggnad, då smiter jag därifrån..

Hoppas jag inte fått mig själv att framstå som ett ufo nu, helt bombad är jag inte, det är bara det att han är intelligentare än mig och det gör att jag ifrågasätter hur attraktiv jag faktiskt är.

Snurrigt men skönt att sätta ord på mina tankar.

• Svar på tråden Jag känner mig så ointelligent i hans sällskap..
  • Anonym

Jag är en väldigt intelligent man och jag säger: hellre ung, söt och ödmjuk tjej än intelligent och rik.

• Anonym (TS)
    Anonym skrev 2009-07-17 12:44:13 följande:
    Jag är en väldigt intelligent man och jag säger: hellre ung, söt och ödmjuk tjej än intelligent och rik.
    Det låter ju bra

Ja söt tycker han ju att jag är, han säger själv att han första gången han såg mig inte kunde sluta följa mig med blicken
    Sen skrattar han ofta med och åt mitt sätt att uttrycka mig, han kallar mig "Mycket charmig"

• Anonym (Njut av livet)

Tänk inte på det.. han gör det ju inte.. han verkar ju gilla dig....

• Anonym (kul)

Så länge det inte är han som får dig att känna dig du så är det väl inget hinder att han har ett välfungerande huvud. Han kan ju använda sin intelligens till att se vad du behöver och framhäva dig så att du mår bra av att vara med honom.

Jag tänkte på min svåger som nog är en av de absolut mest intelligenta människor jag någonsin har träffat. Men det är inget han talar om, utan jag vet bara vad han presterar akademiskt och hur väl ansedd han är inom sitt område.
    Konstigt nog så har han aldrig på något sätt framhävt hur klipsk han är, utan han lyckas istället få oss normalbegåvade att kännas oss alldeles fantastiskt intelligenta och underhållande i hans sällskap. Det gör honom till en otroligt skön människa att umgås med.

• Anonym (P)

jag har känt samma sak som dig tillsammans med mitt ex. HAN tyckte dock att jag var väldigt smart så vi upplevde det hela olika Dock var han inte alls speciellt känslomässigt intelligent vilket har skapat stora problem för oss. Han är FÖR logisk och vägrar tro på vad han känner, så har det alltid varit.

din kille attraheras av dig för den DU är!
    Människor med hög IQ är inte automatiskt smarta, de är bara logiska. Intelligens är mer än att vara bra på lösa matematiska problem och programmera datorer.

• Anonym (kul)

Oj, jag missade visst en bokstav i första meningen, "Så länge det inte är han som får dig att känna dig dum" skulle det ju stå.
    Ber om ursäkt!

• Anonym (TS)

Anonym (Njut av livet) skrev 2009-07-17 12:50:05 följande:

Tänk inte på det.. han gör det ju inte.. han verkar ju gilla dig....
    Njut av livet, håller med dig!

Ja han gör ju det, det här är bara mina egna tankar kring mig själv och vem jag är. Att acceptera det och känna mig stolt över mig själv. Vilket jag faktiskt gör, det är bara det att den här killen fått mig att känna på ett sätt jag aldrig tidigare känt för någon.. Helt plötsligt blev det väldigt viktigt för mig hur jag upplevs, på alla plan.
  • Anonym (TS)

Anonym (P) skrev 2009-07-17 12:52:44 följande:

jag har känt samma sak som dig tillsammans med mitt ex. HAN tyckte dock att jag var väldigt smart så vi upplevde det hela olika Dock var han inte alls speciellt känslomässigt intelligent vilket har skapat stora problem för oss. Han är FÖR logisk och vägrar tro på vad han känner, så har det alltid varit. din kille attraheras av dig för den DU är! Människor med hög IQ är inte automatiskt smarta, de är bara logiska. Intelligens är mer än att vara bra på lösa matematiska problem och programmera datorer.
    Min säger samma, att jag visst är smart. Det är väl jag som helt enkelt inte tycker att vi är smarta på samma sätt. Han är logisk, det är väl iof jag med, men mer på en normal nivå.

Hoppas han inte är för logisk då Han är ju lite försiktig med ord, känslomässiga ord. Däremot visar han känslor i beröring och kyssar.

Iochförsig.. Praktiskt, jag har ett vandrande google med mig hädanefter, jag som alltid har så mycket frågor om saker och ting, passar ju mig alldeles utmärkt
  • Anonym (Hmm)

Sen får man inte glömma att det är skillnad på att vara allmänbildad och att vara intelligent.

Jag ser mig som en intelligent person, är väldigt kunnig inom vissa områden (spec mitt arbete), jag har fått höga resultat på IQ-tester. MEN, jag är inte så allmänbildad som jag hade velat vara. När folk diskuterar politik, historia, geografi och liknande kan jag verkligen känna mig som en dum blondin. Antingen får man göra något åt det eller acceptera den man är.
    Jag försöker göra något åt det, främst för att jag vill kunna delta i den typen av diskussioner men även för att jag vill veta saker som jag "borde" veta

Men ts, om han inte har någon åsikt om din "intelligensnivå" tycker jag att du ska släppa det. Han gillar dig! Precis som du är, annars hade han inte blivit kär i dig.

• Puls

Jag är oxå tillsammans med en sån där intelligent kvinna, som gått i elitskola, blivit handplockad till jobb, jobbat med underrättelsetjänsten, etc, etc.
    Här hemma kallar vi henne "det levande uppslagsverket".

Men jag vet att inget gör henne gladare än när hon får hjälpa någon med lite kunskap, det finns inte ett uns snobberi i henne.

Jag vet att jag ligger i lä så det skriker och ändå betraktar jag mig som normalbegåvad.
    Men det finns en anledning till att hon valde mig.
    Precis som du har jag hög Eq, något där jag kan lära henne.
    Här hemma kallas jag för en "peoples person"

Och det finns en anledning till att han vill vara med dig, jag tror inte att din intelligens är den bärande anledning.
    Passa på och lär av honom.

Svar på tråden Jag känner mig så ointelligent i hans sällskap..