• Maadeleine

Stucken av geting!!!!

HJÄLP!

Är det farligt att bli stucken av en geting när man är gravid?
    Sitter i kön till sjukvårdsupplysningen nu, men kommer aldrig fram...
    känner mej då helt konstig

• Svar på tråden Stucken av geting!!!!
  • Slöjan

Är du allergisk mot getingstick kan det vara farligt....

Vart på kroppen är du stungen?

• Maadeleine
    Slöjan skrev 2009-07-17 15:01:04 följande:
    Är du allergisk mot getingstick kan det vara farligt....Vart på kroppen är du stungen?
    I foten.. ja vet inte om ja är allergisk heller mot det! Har typ aldrig blivit stucken..
  • Slöjan
    Maadeleine skrev 2009-07-17 15:02:26 följande:
    I foten.. ja vet inte om ja är allergisk heller mot det! Har typ aldrig blivit stucken..
    Då ska du ta det lungt! Om du är allergisk så märker du det och då ska du åka in till sjukhuset....
  • Ofir1
    Maadeleine skrev 2009-07-17 15:02:26 följande:
    Med tanke på att det har gått 15 min sen du skrev inlägget, och troligtvis längre sen du blev stucken, så tror jag inte att du är allergisk. Jag tror att det går ganska fort isf, sk anafylaktisk chock.
    Om du inte är allergisk tror jag inte att det är farligt om du är gravid, men fråga rådgivningen för säkerhetsskull.
  • lollipop25

Du kan aldrig få en allergisk reaktion om du blir stucken 1 gången, ju fler ggr du blir stucken desto större blir risken för en reaktion.

Det kan ta mellan 0- 2 h att få en allergisk reaktion

Något som är jättebra är att ha hemma t ex Treo i brustabl, spotta lite på den så det blir en tjock massa och smeta på sticket, ( om du nu tåler acetylsalcylsyra ) men jag tror inte det är bra när man är gravid men iaf ett tips i framtiden, då blir du inte svullen och smärtan går över snabbare.

• lollipop25

Magnecyl brus har jag använt

• Maadeleine

Tack alla! Det gick fin fint, sprita lite och vilade gick det över..

Svar på tråden Stucken av geting!!!!