• Cazza

Min hund dör framför mig. Jag orkar inte..

Jag förstår det inte. Min älskade retreivertik Leia ska dö. Hon är åtta år och pigg och glad fram tills för bara två veckor sen. Jag älskar denna hund som alltid är med mig i allt jag gör. Känns som om jag älskar henne mer än mitt ofödda barn som ska komma om bara tre veckor.
    Och nu har hon fått lymfcancer. Veterinären säger att det är kört. Ingen medicin hjälper. Vi fick ta hem henne " så länge hon orkar" men jag klarar inte av att klappa henne, vara med henne, se henne ens. Jag bara gråter. Hon går runt här och piper och rastlös och andas väsande och ser så olycklig ut. Känns som om jag bara sviker henne när hon ber om hjälp. Hon är så glädjelös.

Men samtidigt hur ska jag orka köra henne till veterinären och be någon ta livet av henne?

Vet inte varför jag skriver. Ingen kan hjälpa mig med detta. Det känns bra att skriva lite iaf. Kanske någon som varit med om samma.

• Svar på tråden Min hund dör framför mig. Jag orkar inte..
  • trollkarl

umgås med henne hela vägen, då har hon iaf fått en bra sista tid...

• Slöjan

Ger dig en cyberkram!

Låt henne somna in om hon har så ont......

• Kan inte bli bättre än såhär

Jag hade kört iväg med henne nu innan det blir för illa för hennes del. Det är en lättnad efteråt dä man vet att man gjort slut på lidandet. Dessutom hinner du sörja och ladda om innan barnet kommer.

• Cazza

Jag klarar inte av att umgås med henne. Jag bara gråter ju. Och hon drar sig undan och vill mest ligga och sova ifred. Jag vet inte om hon har så ont, är mest bara trött men det är jobbigt att lyssna på den snabba andningen.

• Flyssel

Men fy, jag känner verkligen med dig... Det där är väl ändå något av det svåraste med att ha husdjur, hur ska man kunna skiljas från dem när de blir sjuka?
    När hon mår så uppenbart dåligt så skulle det förvisso vara mest humant att låta henne somna in, men att ta det beslutet om någon man älskar är närapå omöjligt.
    Fy, jag blir alldeles tårögd, vet inte vad jag ska säga för att hjälpa dig...

• linjes

Jag hade gjort hennes lidande kort och låtit henne somna in

• Fru Björn

Jag kan bara prata för mig men jag säger ta bort henne så hon slipper lida!

Förstår att det är jobbigt, tog bort en hund för 4år sen snart jobbiga är att ta steget!

Va med henne tills slutet det gör ont men va där!

*skickar en mega bamse kram*

• Cazza

Det finns väl inget att säga. Men jag har inga vänner med hund, det är ingen som förstår den här sorgen. Jag har varit med om det tidigare med en hund, där vi tyvärr hade henne hemma aldeles för länge fattar jag nu i efterhand och det vill jag inte göra om. Men samtidigt hoppas man ju att den här hunden ska pigga på sig. Hon orkar fortfarande gå ut korta rundor och äta mat, hon är bara så olycklig. Dessutom skickade vi in biopsi på henne igår, och får inte svar föränn om 6 dagar, men vetrinären sa att det inte kan vara annat än cancer och att biopsin egentligen va onödig.

• Zasett

Som djurägare är man skyldig att se till att djuren har det så bra som möjligt, och ibland kan det vara att få somna in...
    Förstår att du lider av hela ditt hjärta, och mitt råd är GRÅT, gråt, gråt gråt...
    Hjärta behöver det...
    Sorgen/saknaden kommer alltid finnas kvar, men den mildras med tiden...

När ni åker till vetrinären, se till att någon annan kör. Ge dig inte ut på vägarna själv.
    När vi avlivade våran katt var det det värsta jag någonsinn varit med om, men det var rätt beslut, och jag hade tagit det belstutet 100 gånger om jag hade behövt välja igen...

Du har säkert gettt din hund ett helt fantastiskt liv, kom ihåg de studerna.
    När du väljer att låta hunden somna in så gör du det för att du älskar henne, vill henne det allra bästa, och att hon slipper lida...

• Flyssel

6 dagar är en lång tid att vänta för henne när hon verkar lida, men samtidigt skulle jag själv inte kunna ta ett beslut om att låta henne somna in förrän jag helt bergsäkert visste att det var cancer och absolut obotligt.

Svar på tråden Min hund dör framför mig. Jag orkar inte..