• Gnagarn

Dator/internet tid

Hur lång tid per dag tycker ni att en 15-16 åring skall ha access till internet/datorn? Vad är sund tycker ni och hur länge låter ni era barn sitta?

• Svar på tråden Dator/internet tid
  • Nyfiken gul

vår dotter som fyller 15 har fyra timmar datortid om dagen - varken mer eller mindre.  Och dom timmarna får hon förfoga fritt över, antingen sitter hon fyra timmar i sträck eller så får hon sprida dom över hela dagen.  och det är faktiskt något som funkar felfritt. Mycket mycket sällan det gnälls över den tiden.  Faktiskt så sitter hon där mindre tid än vad hon får.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Majsan70

Så länge mina barn inte missbrukar datorn så sätter vi inga gränser. Så länge de är ute o sportar o rör på sig o umgås med vänenr o sånt så lägger vi oss inte heller i.

Ibland blir det mycket dator o ibland hinns det inte med alls.

• Volcany

Låt barnen sitta hur länge dom vill, sedan tröttnar dem

• Gnagarn

-> Volcany

Efter hur många år tröttnar de? Har en styvson på 15 som så fort han vaknar slår på datorn och sen kommer han bara ut ur rummet för att gå på toaletten och äta!

• Barnvagnsmamman
    Gnagarn skrev 2009-07-19 21:26:06 följande:
    Puff!
    Usch vilken otrevlig rackare du var då ? så sniskig som säger puff till folk?
  • XX OCH YY

www.refog.com/free-keylogger/key-logger.html
    Ladda ner denna program.
    Installera den lägg in ett lösenord. Ja du sen blir det roligt.
    Du ser allt han gjort inför cam: han skrivit: alla hanns lösenord och mm. Du måste bettala program så han inte kommer åt den. Alltså du får prov grattis men då vissas den i aktivitets fält. När du bettalat för den då kan ingen hitta eller starta denna program bara du som vet om den och har lösen. mycket nöje.
    Den program är annars till att se vad ens barn håller på med på nätet.
    Du kan också bestämma vilka tider dator ska vara avstängd. Startar man den kommer man inte åt nåt

• helenaberglund
    Gnagarn skrev 2009-07-18 23:36:51 följande:
    -> VolcanyEfter hur många år tröttnar de? Har en styvson på 15 som så fort han vaknar slår på datorn och sen kommer han bara ut ur rummet för att gå på toaletten och äta!
    Mina söner som nu är 17 och 19 satt väldigt mycket vid datorn förr och det var liksom det enda liv de hade, de umgicks knappt med kompisar irl och hade inga hobbies. Klart jag blev orolig.

När de var yngre satte jag tidsbegränsning men det överskred de naturligtvis och det var jobbigt för mig att fungera som en "vakt" som tjatade hela tiden. Men det löste sig av sig självt till slut. De sitter fortfarande mycket vid datorn, men nu har de ett liv "i verkliheten" också.. De umgås med kompisar, den yngre träffade en tjej han var med ofta, den äldre började träna karate flera gånger i veckan mm.
Svar på tråden Dator/internet tid