• Diorlover

    Ljusaryd, någon som varit där?

    I ljusaryd som ligger utanför Asarum, finns ju en gammal herrgård där det sägs spöka. Har hört en massa historier.

    Många säger att väg 12 inte finns men vi hitta den men den ligger inte vid "spökhuset" utan den leder till en återvändsgränd till ett jakt torn.

    Förstår inte varför husen står tomma det ena är ju helrenoverat och mega fint.
    Brukar åka förvi där ibland. Det står levande blommor ena huset. Och i det andra nyrenoverade är gardinerna fördragna på nedervåningne. juldekorationer hängde kvar men nyligen togs de bort och ett fönster på övervningen var fördraget.

    En del säger där är olåst och de hr gått in där men blivit omkulkastade

    Jag har aldrig vågat gå ut och vandra omkring där. Alla i vår släkt är extremt motagliga för andar osv.

    undrar om någon annan varit där och vill gärn höra vad du upplevt och om ni såg något

  • Svar på tråden Ljusaryd, någon som varit där?
  • Diorlover

    hmm man ja du.. mellan mörrum och olofström typ...

  • s0fie

    okej min farfar bor i blekinge så då kanske man ska åka dit när man e där då=)

  • Rainbowglow

    Mina föräldrar bor nästan där. Vi har varit där några gånger när vi var yngre och körde in på de olika vägarna. Var det inte väg 7 eller nåt som man skulle akta sig för? Det har inte hänt något när vi varit där, å andra sidan så har vi inte varit där när det är mörkt Vi har inte heller gått omkring där utan suttit i bil hela tiden. Bor själv i Asarum.

  • Diorlover

    det är väg tolv. men väg 12 leder till en återvändsgränd, har legat et hus där innan som de va tvugna att riva...

    kollade på satelit karta igår me gubbne. massa vägar vi inte sett innan som dykt upp nu.. intressant

  • Hjartesjalen

    Finns det en sida som man kan ga in pa o kolla upp husens historia osv??

  • Hjartesjalen
    Diorlover skrev 2009-07-23 09:56:19 följande:
    sök på google ljusaryd kommer upp en massa
    Jag gjorde det men kom ingenstans alls
  • Diorlover

    ehh varje gång jag kolalt kommer en massa upp ju..

Svar på tråden Ljusaryd, någon som varit där?