• Joico

Hur ofta göra hårinpackning

Hur ofta använder ni hårinpackning? När ni tycker det behövs eller en gång i veckan eller en gång i månaden?
    Låter ni den verka rekommenderad tid eller längre eller kortare?

Bonusfråga: vilken inpackning använder ni?

• Svar på tråden Hur ofta göra hårinpackning
  • Joico

Fan va folk är ointresserade av mina inpacknings-trådar Ja jag vet att det bara har gått en timme, och det är fredag.. men ändååååå

• straw2008

Jag gör det varje gång jag tvättat, använder redken all soft heavy cream som är creme de la creme.

Oftast sitter deti ca 4 minuter.

Någon som är SKITBRA är fructis nya tub, galet bra för pengarna.

• Joico

Varje gång? Inte illa

Jag använder Fructis schampoo och balsam för skandinaviskt hår, thickness and shine tror jag det heter. JAg har aldrig gillat Fructis, tycker bara det är slafs med fruktlukt men just den serien är kanon för mitt hår som är torrt i topparna och fett i hårbotten.

Nu har jag köpt Loreal Elvital, rosa, efter att ha blivit rekommenderad av flera på FL.. provade den igår och håret är både mjukt och luktar gott men har bara provat en gång så jag ger den inget betyg ännu, hehe

straw2008 skrev 2009-07-17 19:34:54 följande:
    Jag gör det varje gång jag tvättat, använder redken all soft heavy cream som är creme de la creme. Oftast sitter deti ca 4 minuter.Någon som är SKITBRA är fructis nya tub, galet bra för pengarna.
  • straw2008
    Joico skrev 2009-07-17 19:38:50 följande:
    Varje gång? Inte illa Jag använder Fructis schampoo och balsam för skandinaviskt hår, thickness and shine tror jag det heter. JAg har aldrig gillat Fructis, tycker bara det är slafs med fruktlukt men just den serien är kanon för mitt hår som är torrt i topparna och fett i hårbotten. Nu har jag köpt Loreal Elvital, rosa, efter att ha blivit rekommenderad av flera på FL.. provade den igår och håret är både mjukt och luktar gott men har bara provat en gång så jag ger den inget betyg ännu, hehe
    Köp redkens all soft.. guldfärgade flaskor.

Det går inte att jämföra kattskit med pannkakor :O)
  • Joico

Haha nej det tror jag säkert att de inte gör men jag har tyvärr inte råd...

straw2008 skrev 2009-07-17 19:42:55 följande:
    Köp redkens all soft.. guldfärgade flaskor. Det går inte att jämföra kattskit med pannkakor :O)
  • Indianica

Jag gör det en gång i veckan eller så ofta det behövs. Mitt hår var superrisigt i vintras och då gjorde jag det varje hårtvätt. Jag gillar mest hårinpackningar som bara behöver verka i 1 minut (eller 3 minuter) jag är för otålig för alla 10-15-minutersvarianter

Jag använder ..hmmm...så se *trött*....Schwartzkopf SEAH color hairspa hairmasque (långt och tjusigt namn ) Den är jättedyr, köpt hos frisören, men jag tycker inte direkt den utför några mirakel. Tycker bästa om Loréals man köper hos frisören, aldrig testat de andra...

• SweetLikeSugar

Jag värmer lite olivolja som jag sen tar i hela håret (inte hårbotten) och låter det sitta ett bra tag. Exempelvis en söndagseftermiddag. Fick tipset av en frisör och håret blir helt underbart lent och mjukt efter att ha tvättat ur det!!

• Achillea

Blir väl 2 till 3 gånger i veckaan, andra dagar balsam. är tvungen då jag har hår ner över rumpan och dessutom tjockt. Annars kan jag inte borsta ut trasslet

♥Why does my heart, feel so bad? (Moby)♥
  • SweetLikeSugar
    SweetLikeSugar skrev 2009-07-18 02:01:37 följande:
    Jag värmer lite olivolja som jag sen tar i hela håret (inte hårbotten) och låter det sitta ett bra tag. Exempelvis en söndagseftermiddag. Fick tipset av en frisör och håret blir helt underbart lent och mjukt efter att ha tvättat ur det!!
    Glömde skriva hur ofta ju :P
    Ungefär en gång i veckan om inte mer sällan. När håret ser slitet lr torrt ut åker oljan i!
  • straw2008
    Indianica skrev 2009-07-18 01:55:31 följande:
    Jag gör det en gång i veckan eller så ofta det behövs. Mitt hår var superrisigt i vintras och då gjorde jag det varje hårtvätt. Jag gillar mest hårinpackningar som bara behöver verka i 1 minut (eller 3 minuter) jag är för otålig för alla 10-15-minutersvarianter Jag använder ..hmmm...så se *trött*....Schwartzkopf SEAH color hairspa hairmasque (långt och tjusigt namn ) Den är jättedyr, köpt hos frisören, men jag tycker inte direkt den utför några mirakel. Tycker bästa om Loréals man köper hos frisören, aldrig testat de andra...
    Jag köpte seah produkterna men reklamerade de faktiskt hos frisören, alltså har aldrig provat något sämre.
  • susannemalmö

Kör redkens all soft en till två gånger i veckan och låter det verka i en timme. Fast det är av lathet, det ska inte göra någon skillnad om du låter verka längre än vad som står på förpackningen eller inte.
    Ett tips är att ta i balsam efter du sköljt ut inpackningen och sen skölja igen, det stänger "hårfjällen" och håret blir ännu mjukare.

• Älsko

1-2 ggr i veckan inte mer då mam förbrukar det plus att det ska sita i minst 10 min.. Och för att lyxa till det kan man blöta en handduk i jätte varmt vatten och virra runt huvudet sen med inpackning i håret..Efter skölja ur sen balsam i håret och skölja med kallt vatten, kalasbra för håret..:)

• Joico

Det där med balsam efter inpackning har jag hört att det råder lite delade meningar om.. tror jag ska maila en frisör

• Boom

Använder tre gånger i veckan. Har tjock hår och torrt. Frisören min sa iveckan att jag skulle börja använda balsam efter inpackningen (har inte gjort det innan) för att "stänga" hårstråna eftersom inpackningen öppnade upp .
    Wella SP (System Professional) för väldigt tjocka hårstån

• Fru annmi

Riktig hårinpackning gör jag när mitt hår känns som de behövs...Då sover jag med det hela natten
    Använder oftast Frissans,men även Wellas inpackning & den är bra!
    Balsam använder jag efter varje tvätt..

Svar på tråden Hur ofta göra hårinpackning