argassi
Någon som kan berätta ngt om Argassi, zantykos?
Någon som kan berätta ngt om Argassi, zantykos?
Helt ok liten by. Inte så fin strand, smal och kan försvinna i högvatten. Trevliga hotell och bra restauranger. Nära till vackra stränder på Vasilikoshalvön.
Vad vill du veta mer, har bott där 2001 och 2002 när jag jobbade där.
Hej, tack för svaret! Hur lätt är det att ta sig till bättre stränder? Finns det gott om utflykter ( även utan barn)? Vet du hur Hotellet Krinas är?
När jag var på Zakynthos så var Krinas Villas (vet ej om det är samma) ett helt ok enkelt hotell. Låg en 550 meter från stranden i en backe. När jag tittar på Airtours bilder så ser det ut som samma hotell, fast de har renoverat en del. De som ågde Krinas är och var underbara!
Jag kan inte garantera att det går badbussar numera, men det har gått bussar till Vasilikos stränderna annars så rekommenderar jag att hyra en bil alternativt moppe och köra runt, det finns massa underbara badvikar som man missar om man inte kan ta sig runt själv...
Visst finns det utflykter som man kan göra utan barn, allt hänger ju på vad man vill se och göra. Jag gillade att åka båt till Smugglers Wreck, men allra bäst var det att se Smugglers från ovan, dit kan man ta sig med jeepturer bland annat. Sen är Olympia häftigt om man är interesserad av kultur och historia. Kolla med de som jobbar där vad som finns när ni kommer ner och bestäm vad ni vill då...
Hej!
Var i Argassi 2005 med våra då två barn. Vi åker gärna tillbaka! En fantastiskt vacker ö! Åkte med Apollo och bodde på hotell Apollo som jag tyvärr inte har kvar i sitt utbud.
Tack snälla för svaren, hört en del negativt om stranden men nu känner jag mig lugnare!