• Kattan 68

Fråga om illamående och kräkningar (äckligt)

Hej!

Jag har idag för första gången kräkts upp min frukost. Blä. Har bara varit illamående tidigare (som åksjuka ungefär) men bara kräkts lite en gång innan idag (en kväll).

Jag tycker att det verkar konstigt om det ska sätta igång nu. Det har ju gått bra hittills. Är idag i v 11+4. Nån som varit med om liknande?

• Svar på tråden Fråga om illamående och kräkningar (äckligt)
  • Morbid Mistress

Jag mådde lite illa i v6-7 (troligtvis beroende på tvärt avslut av medicinering) sen hade jag en period i v13-14 där jag mådde riktigt illa så det är nog lite olika för alla.
    //H

• Oggies mamma

Hej Kattan,

JAg började må illa v 9 och det blev värre v 10-11. Sedan började jag använda akupressurarmband dygnet runt och blev helt bra! De finns på www.kulmedkula.se eller i hälsokostaffärer.

Krya på dig!

• rödluvan

är i samma situation. är i v 11+0 och idag kräktes jag för första gången. Kanske är jag bara sjuk?! Har mått ganska bra annars. Mådde illa i v4 (fast då visste jag inte att jag var gravid) och i v8 men annars har det varit som jag vore lite bakis hela tiden.

• marna

Tyvärr kan det vara nu det börjar!
    Jag började må pyton i vecka 10-11 och det håller i sig nu då jag är i vecka 18.
    Fast tack och lov kräks jag inte varje dag utan kanske i snitt en gång i veckan, hurra för Postafen

• gnaget

Hej!!
    Jag har mått illa hela tiden, ibland lite värre ibland mindre men det har aldrig släppt och nu är jag i vecka nio, så nu efter fyra veckors illamående är jag lite trött på det, postafen gjorde att jag mådde sämre plus att man blev jätte trött så jag lyssnade på dej Oggies mamma och beställde ett armband så får vi se om det hjälper, som tur är får jag sova gott om nätterna iallafall.
    Tack för tipset så får vi se om det funkar på mej, jag håller tummarna:)

Mvh jenny

• Kattan 68

Tack för era inlägg!
    Blev genast lugnad av det ni skrev.
    Tack än en gång!
    /Kattan

• Fru Längtan

Jag mådde jätteilla vecka 6 till 9, sen har jag mått rätt bra, men spyr lite nu och då... Är i vecka 14... det är inget konstigt... spydde aldrig när jag mådde jätteilla.

Svar på tråden Fråga om illamående och kräkningar (äckligt)