tandtrollet1 skrev 2009-07-19 09:02:58 följande:
Jag har precis börjat få domningar i ffa höger hand och underarm men även vänster. Mer i höger för att jag är högerhänt och använder den mest antagligen. Det tog väl en vecka innan jag ringde
bm och hon skickade mig direkt till arbetsterapeuten och jag fick en sorts handledsskydd att ha på dagen och en sort att ha på natten. Nu har det släppt en hel del vilket är väldigt skönt. Hon sa i samband med detta att det är vanligast att det kommer från handleden pga svullnad (inte för mig dock, är inte svullen alls) eller hormonförändringar. Om inte handledsskydden hjälper så är det för att det sitter högre upp alltså armbåge eller axel. Men man börjar tydligen men handleden.Vill väl egentligen bara säga vänta inte en massa. Stå inte ut i onödan har detta med graviditeten att göra så går det inte över med tiden, inte föräns du får ditt barn. Domningar betyder att handen inte får syre tillräckligt och går man så under längre tid så får man kanske opereras tillslut. Lite onödigt. Kanske låter drastiskt men bättre kolla upp det för 80kr än gå runt och med stickningar.
Hade jag varit gravid hade jag direkt kopplat detta samman med karpaltunnelsyndrom som jag fick när jag var gravid med min flicka. Men nu är jag ju inte gravid, så därför antar jag att det inte kan vara detta. Jag kommer ringa vårdcentralen imorgon om det inte skulle kännas bättre. Och det gör det nog inte eftersom det inte hänt något på dessa dagar...