• Anonym (Söker bostad)

Studentlägenhet (Frescati, Lappkärrsberget och övriga sthlm) går det bo med barn i området???

Skriver här då jag inte vill skylta med ev vart vi kan tänkas komma bo...

Är studerande och har fått erbjudande om bostad vid Frescati, Lappkärrsberget men vet inte så mycket om områdent än att det bor studenter där. Hur är det att bo där med små barn? Är det ett ok område för barn eller är det bara stökiga studenter i området?

Skulle gärna höra vad andra har för erfarenheter eller vad ni hört/tänker kring området (och att bo med barn där)...

Passar även på och hör om någon annars har något annat bra studentboende i sthlmområdet att tipsa om?

• Svar på tråden Studentlägenhet (Frescati, Lappkärrsberget och övriga sthlm) går det bo med barn i området???
  • Anonym (Söker bostad)

Puffar...

• FrökenKanSjälv

Det är såpass ont om studentbostäder i Stockholm att du nog får lov att bo där du fått bostad. Börja med att flytta dit och sedan kan du börja leta efter något annat om du inte trivs. Hur just din korridor/hus är går ju inte att veta i förväg eftersom det beror på vilka som bor där. Om det var stökigt förra året så kanske de värsta flyttat iväg och så är årets boende lugnare, eller tvärtom.

Grattis till din bostad och lycka till med studierna!

• Rosa30

Vi bor på Lappis med ett barn, och trivs jättebra! Köken är lite små, men annars är lägenheterna fina. Det är ganska bra ljudisolerat också, så jag tycker inte man störs av grannarna särskilt mycket. De hus där lägenheterna ligger i bor det mycket barnfamiljer, så det är inte så mycket studentfester. Dessutom finns en fin liten sandstrand 200m bort, stora grönområden, och ändå nära till stan!
    Två dagis inom 100m omkrets dessutom om du har barn i dagisåldern

• Rosa30

tillägg: husen med lägenheter ligger runt en gård med lekplats och gungor, och ligger lite vid sidan av studentkorridorerna, så det är lugnt för det mesta!

• Anonym (Söker bostad)

Trissitjejer: tack för info  vet att det är brist på studentlägenheter i sthlm och att hyrorna är rätt så höga Har stått i kö väldigt länge så det är mer vilket område som är värt att satsa på (som är bäst för barn) än att jag oroar mig för hyra, kötid och att få ett boende.

Rosa30: det låter ju positivt med närhet till grönområden och lekplats. Hur är de två förskolorna, har ni tittat på båda? Har du någon aning om det är svårt att få plats där?

• Rosa30

Vi har fått plats på den ena och varit där. Det verkar vara bra, har också vänner som har sitt barn där och tycker att det är bra. I småbarnsgruppen är det 4 resp 5 barn per pedagog, och en fin gård att leka på. Tror inte det är så svårt att få plats.

Svar på tråden Studentlägenhet (Frescati, Lappkärrsberget och övriga sthlm) går det bo med barn i området???