• Anonym (hjälp)

Hur vet man om nån är intresserad?

Ja vad är "tecken" för det,förrutom dom mesr självklara...och vad ska man akta sig för? _Inte alltid lätt å se när man är förälskad...

• Svar på tråden Hur vet man om nån är intresserad?
  • Mandarina

Lyssna till dina känslor.

• lingonben

man frågar rent ut .. blir det "ja" ..
    blir det "nej" slipper man lägga en massa tid på något onödigt

• Anonym (idiot)
    Gulletroll skrev 2009-07-17 22:53:12 följande:
    Lyssna till dina känslor.
    även om man själv har känslor så behöver inte det betyda att det är ömsesidigt. Det kan kännas jättebra utan att vara besvarat det allra minsta (vet av egen erfarenhet).
    Det bästa är väl att prata om det, om man är osäker.
  • Mandarina

Anonym (idiot) skrev 2009-07-18 09:05:09 följande:

även om man själv har känslor så behöver inte det betyda att det är ömsesidigt. Det kan kännas jättebra utan att vara besvarat det allra minsta (vet av egen erfarenhet).Det bästa är väl att prata om det, om man är osäker.
    Jo men om man lyssnar till sig själv och sina egna signlaler så VET man oftast innerst inne vad den andra personen egentligen vill och inte vill. Och jag tror det är viktigt att lita på det men precis som du säger - kommunikation är A och O i ett förhållande.
  • Mandarina

Har liksom inte med ömsesidighet att göra....!

• Anonym (idiot)
    Gulletroll skrev 2009-07-18 11:03:37 följande:
    Anonym (idiot) skrev 2009-07-18 09:05:09 följande:
    Jo men om man lyssnar till sig själv och sina egna signlaler så VET man oftast innerst inne vad den andra personen egentligen vill och inte vill. Och jag tror det är viktigt att lita på det men precis som du säger - kommunikation är A och O i ett förhållande.
    jo. just vad gäller kärlek så kan man själv känna att det finns en gnista och ett intresse två människor emellan men den andra personen hävdar att det finns inget där. Det kan handla om att man misstolkar den andra perosnens signaler men kontentan blir densamma ändå, man kan misstolka en annan persons intresse! TS frågade hur man vet om någon annan är intresserad och är det inte uppenbart vad som händer två personer emellan så måste hon ju naturligtvis fråga. Visst brukar man kunna lita på sina egna känslor men det finns faktiskt något som heter obesvarad och olycklig kärlek!
  • Mandarina

Anonym (idiot) skrev 2009-07-18 11:27:09 följande:

jo. just vad gäller kärlek så kan man själv känna att det finns en gnista och ett intresse två människor emellan men den andra personen hävdar att det finns inget där. Det kan handla om att man misstolkar den andra perosnens signaler men kontentan blir densamma ändå, man kan misstolka en annan persons intresse! TS frågade hur man vet om någon annan är intresserad och är det inte uppenbart vad som händer två personer emellan så måste hon ju naturligtvis fråga. Visst brukar man kunna lita på sina egna känslor men det finns faktiskt något som heter obesvarad och olycklig kärlek!
    Herregud, jag har inte sagt nåt annat - självklart finns det obesvarad och olycklig kärlek, jag är inte född igår!!

MEN återigen.....ibland måste man lyssna på sina signaler mer än att faktiskt lyssna på det som sägs. Det är inte vad man säger som har betydelse utan det är hur man handlar/beter sig som är avgörande!! Capice?!

Personen i fråga kan ju säga att jo jag tycker om dig, vill fortsätta träffa dig osv osv bla bla bla....men om personen inte visar detta genom sitt beteende så spelar inte hans ord någon roll......det finns ordlös kommunikation också och den säger er än 1000 ord!!

Därför återigen - TS, lyssna på dina känslor, din inre röst....jag tror innerst inne du vet...vad han vill eller inte vill. Men självklart fråga honom och sen så kommer hans agerande att visa om det han säger är sant eller inte.

Hoppas kärleken är besvarad
  • Anonym (idiot)
    Gulletroll skrev 2009-07-18 11:39:44 följande:
    Anonym (idiot) skrev 2009-07-18 11:27:09 följande:
    Herregud, jag har inte sagt nåt annat - självklart finns det obesvarad och olycklig kärlek, jag är inte född igår!!MEN återigen.....ibland måste man lyssna på sina signaler mer än att faktiskt lyssna på det som sägs. Det är inte vad man säger som har betydelse utan det är hur man handlar/beter sig som är avgörande!! Capice?!Personen i fråga kan ju säga att jo jag tycker om dig, vill fortsätta träffa dig osv osv bla bla bla....men om personen inte visar detta genom sitt beteende så spelar inte hans ord någon roll......det finns ordlös kommunikation också och den säger er än 1000 ord!!Därför återigen - TS, lyssna på dina känslor, din inre röst....jag tror innerst inne du vet...vad han vill eller inte vill. Men självklart fråga honom och sen så kommer hans agerande att visa om det han säger är sant eller inte.Hoppas kärleken är besvarad
    jag förstår vad du menar. jag har själv varit med om att jag absolut har trott att mina känslor varit besvarade genom att den andre personen ifråga har betett sig precis så och när jag sedan frågat så hävdar han att det inte alls är besvarat.
    Jag har också varit med om att en kille blivit helt nedkärad i mig efter att vi umgåtts en kort tid och jag fick sätta total stopp eftersom jag inte alls kände samma sak för honom. Han hade svårt att ta detta eftersom han var helt övertygad om att jag kände lika starkt för honom.

Men som sagt, frågar man först och man inte får det svar man vill samtidigt som beteendet förändras, då har man misstolkat signalerna. Förhoppningsvis och oftast är det ju besvaarat och då är det bara tt köra på. Önskar TS lycka till med kärleken också!
Svar på tråden Hur vet man om nån är intresserad?