Anonym (idiot) skrev 2009-07-18 11:27:09 följande:
jo. just vad gäller kärlek så kan man själv känna att det finns en gnista och ett intresse två människor emellan men den andra personen hävdar att det finns inget där. Det kan handla om att man misstolkar den andra perosnens signaler men kontentan blir densamma ändå, man kan misstolka en annan persons intresse! TS frågade hur man vet om någon annan är intresserad och är det inte uppenbart vad som händer två personer emellan så måste hon ju naturligtvis fråga. Visst brukar man kunna lita på sina egna känslor men det finns faktiskt något som heter obesvarad och olycklig kärlek!
Herregud, jag har inte sagt nåt annat - självklart finns det obesvarad och olycklig kärlek, jag är inte född igår!!
MEN återigen.....ibland måste man lyssna på sina signaler mer än att faktiskt lyssna på det som sägs. Det är inte vad man säger som har betydelse utan det är hur man handlar/beter sig som är avgörande!! Capice?!
Personen i fråga kan ju säga att jo jag tycker om dig, vill fortsätta träffa dig osv osv bla bla bla....men om personen inte visar detta genom sitt beteende så spelar inte hans ord någon roll......det finns ordlös kommunikation också och den säger er än 1000 ord!!
Därför återigen - TS, lyssna på dina känslor, din inre röst....jag tror innerst inne du vet...vad han vill eller inte vill. Men självklart fråga honom och sen så kommer hans agerande att visa om det han säger är sant eller inte.
Hoppas kärleken är besvarad