• frallan 77

V12 och mage?

Ja just så är det.....Jag går in i v12 nästa vecka och känner mej jätte gravid,har riktigt svullen mage,kan det verkligen va så att magen redan kan komma. Detta är min andra graviditet, har en dotter född nov-06.
    Nån mer med stor mage???? Eller e jag ensam

• Svar på tråden V12 och mage?
  • mollo

Jag hade med jätte mage i v12. finns lite bilder på min sida
    tror man blir större med andra barnet också. fast jag var stor med första också...

• Trolljentan

jag är i v. 13 och har fått använda snodd i byxorna i flera veckor... Andra barnet för mig med. Tror det går fortare då. Allt är ju redan använt en gång, eller hur=)

• frallan 77

Ja det e ju nog så att kroppen vet vad som kommer att hända...Men det känns så tidigt,eller??? Visst mej gör det inget,tycker det e jätte mysigt me bäbismage men när man vet att fostret bara e stort som ett lillfinger så.....känns bara som man blivit fet

• Eofrysina

Jag är bara i v8 men har svullnat upp så mycket att byxorna inte passar. Tyvärr ser jag bara fet ut just nu magen buktar ut precis under bysten så hela kroppen har fått en äppelform. Det är mitt andra barn också och jag tror att det har gått snabbare den här gången, fast förra graviditeten fick jag börja med gravidbyxor innan V10 av precis samma skäl.

frallan77 håller med dig om att det känns lite fånigt när pyret inne i magen är så pyttelitet

• Sofie 82

Här är en till som blivit en riktig tjockis kring magen! Första barnet dock.

• KringlanL

samma här. Är i v. 11 med 4e barnet..
    På kvällarna är man som störst, ser riktigt hemskt ut.
    Och väldigt irriterande att veta att det inte är en gravid-mage då lilla, lilla bäbisen ligger precis över blygdbenet! Utan bara uppsvällda tarmar och magsäck. Gulligt liksom.. ;)

• MelvinMeja

Hej

Här är en som är likadan. JAg är i v10 med tredje barnet. Kan inte använda min vanliga byxor längre. Kunde inte det redan i v7. Magen är så svullen men ingen bebismage utan mer svullo mage Ser ut som jag gått upp några kilon oc allt lagt sig på magen. Kite tråkigt. Hoppas på att det blir en fin bebismage snart. Längtar

Melvin 010101 Meja 050425 Nr3 Bf 100214
  • Helstsyskonnu
    KringlanL skrev 2009-07-18 12:49:06 följande:
    samma här. Är i v. 11 med 4e barnet..På kvällarna är man som störst, ser riktigt hemskt ut.Och väldigt irriterande att veta att det inte är en gravid-mage då lilla, lilla bäbisen ligger precis över blygdbenet! Utan bara uppsvällda tarmar och magsäck. Gulligt liksom.. ;)
    Fast det är ju faktiskt en gravidmage eftersom det beror på graviditeten. Även om livmodern ligger långt ner så har den faktiskt växt ganska mycket redan och då måste den ju tränga undan annat för att få plats. Så även om det inte är bebisen som ligger i "kulan" på magen så är det ju en gravidmage. Eller? Jag vill gärna tänka så iaf för att inte känna mig lika fet...
  • KringlanL
    Helstsyskonnu skrev 2009-07-18 19:44:26 följande:
    Fast det är ju faktiskt en gravidmage eftersom det beror på graviditeten. Även om livmodern ligger långt ner så har den faktiskt växt ganska mycket redan och då måste den ju tränga undan annat för att få plats. Så även om det inte är bebisen som ligger i "kulan" på magen så är det ju en gravidmage. Eller? Jag vill gärna tänka så iaf för att inte känna mig lika fet...
    =)
    Jo, det blir ju lätt att man klappar lite på den också, men sen kommer man på att det inte är något där inne som uppskattar klapperiet.. =)
    Jag skulle inte kalla det gravid-mage, men kanske bieffekts-mage?? =)
    Idag fick jag rådet att köpa ngt på apoteket, på D någonting, som hjälper mot svullna magar - så imorgon kommer jag hänga på dörren när de öppnar!
  • Cherrie

Åh samma här. Jag är i v 15 och har blivit jättetjock bara den senaste månaden. Känns jättefel när man vet att det inte ä bebben utan bara fetto-mage.. =/

Jag har gått upp 3 kg men hela TVÅ storlekar... Känns något jobbigt.
    Och magen är SÅ svullen, som en sprickfärdig ballong..
    Jisses, hur skall detta sluta??

KringlanL skrev 2009-07-18 20:05:45 följande:
    =)Jo, det blir ju lätt att man klappar lite på den också, men sen kommer man på att det inte är något där inne som uppskattar klapperiet.. =)Jag skulle inte kalla det gravid-mage, men kanske bieffekts-mage?? =)Idag fick jag rådet att köpa ngt på apoteket, på D någonting, som hjälper mot svullna magar - så imorgon kommer jag hänga på dörren när de öppnar!
    VAd är det för något?? Nyfiken
  • KringlanL
    Cherrie skrev 2009-07-18 20:36:47 följande:
    Åh samma här. Jag är i v 15 och har blivit jättetjock bara den senaste månaden. Känns jättefel när man vet att det inte ä bebben utan bara fetto-mage.. =/ Jag har gått upp 3 kg men hela TVÅ storlekar... Känns något jobbigt. Och magen är SÅ svullen, som en sprickfärdig ballong.. Jisses, hur skall detta sluta?? VAd är det för något?? Nyfiken
    Dimetikon heter det! Har du barn sen innan så kanske du vet hur Minifom för bäbsiar fungerar?
    För det är samma funktion, ämnet ger sig på luft i magen och tarmarna och förstör den så att svullnaden försvinner.
    Värt att prova, jag återkommer ikväll om jag redan märker skillnad då! =)
Svar på tråden V12 och mage?