• Anonym (Undrar)

Nån som har gjort abort i Lund?

Hej undrar om någon har gjort abort på Lunds sjukhus och hur det går till?

Läste att man måste återkomma efter nån dag för en ny tablett är det så? Kan man inte bara få det gjort samma dag?

• Svar på tråden Nån som har gjort abort i Lund?
  • Anonym (Undrar)

Ingen? Gör det ont? Hur länge blöder man? Kan ingen svara vet varken ut eller in längre min far ligger döende.min farmor likaså och nu detta fan oxå.

• Kyanita

Vilken sorts abort ska du göra? Ska du göra det med tabletter eller med skrapning? Ska försöka hjälpa dig så gott jag kan.

• Anonym (Undrar)
    Kyanita skrev 2009-07-18 00:47:17 följande:
    Vilken sorts abort ska du göra? Ska du göra det med tabletter eller med skrapning? Ska försöka hjälpa dig så gott jag kan.
    Tack snälla.

Jag vet inget om detta men är det något man kan välja tabletter eller skrapning så att säga?

Jag tänkte mer på tabletter då jag inte tror att jag är så långt gången hade min senaste mens 7 juni.
  • Kyanita

Anonym (Undrar) skrev 2009-07-18 00:49:26 följande:

Tack snälla.Jag vet inget om detta men är det något man kan välja tabletter eller skrapning så att säga? Jag tänkte mer på tabletter då jag inte tror att jag är så långt gången hade min senaste mens 7 juni.
    Har du varit hos BM och pratat med dem? Vid tabletter så fick jag åka hem och föra upp tabletter i slidan på kvällen. Då stöter kroppen ut fostret. Man blöder kanske lite längre än vid en mens. Efter ca 1 vecka får man gå på en kontroll så allt ser bra ut. Vid en skrapning så blir man inlagd. Sen söver de dig och utför skrapningen. Om allt ser bra ut så får du åka hem samma dag. Det är lite olika hur länge man blöder men 1-2 vackor kanske. Efter en skrapning så får man också komma på en efterkontroll så allt ser bra ut.
  • Anonym (Undrar)
    Kyanita skrev 2009-07-18 00:54:30 följande:
    Anonym (Undrar) skrev 2009-07-18 00:49:26 följande: Har du varit hos BM och pratat med dem? Vid tabletter så fick jag åka hem och föra upp tabletter i slidan på kvällen. Då stöter kroppen ut fostret. Man blöder kanske lite längre än vid en mens. Efter ca 1 vecka får man gå på en kontroll så allt ser bra ut. Vid en skrapning så blir man inlagd. Sen söver de dig och utför skrapningen. Om allt ser bra ut så får du åka hem samma dag. Det är lite olika hur länge man blöder men 1-2 vackor kanske. Efter en skrapning så får man också komma på en efterkontroll så allt ser bra ut.
    Nej fick veta idag att jag är gravid och typiskt nog är det helg.

Skrapning verkar vara ett alternativ jag hade valt men vet inte om jag kan de för de enda jag har hört är om tabletter.

Vet du om man får ont eller är de olika för alla?

Tack så mycket för att du tar dig tid att hjälpa.
  • Kyanita

Anonym (Undrar) skrev 2009-07-18 01:00:44 följande:

Nej fick veta idag att jag är gravid och typiskt nog är det helg.Skrapning verkar vara ett alternativ jag hade valt men vet inte om jag kan de för de enda jag har hört är om tabletter. Vet du om man får ont eller är de olika för alla?Tack så mycket för att du tar dig tid att hjälpa.
    Klart att jag hjälper så gott jag kan. Jag tyckte inte att det gjorde så ont, lite mer än menssmärta bara men det är säkert olika för alla. Ring och prata med dem på måndag. De var jättegulliga mot mig på kvinnokliniken i Lund! De tog verkligen hand om mig.
  • Anonym (Undrar)
    Kyanita skrev 2009-07-18 01:05:57 följande:
    Anonym (Undrar) skrev 2009-07-18 01:00:44 följande: Klart att jag hjälper så gott jag kan. Jag tyckte inte att det gjorde så ont, lite mer än menssmärta bara men det är säkert olika för alla. Ring och prata med dem på måndag. De var jättegulliga mot mig på kvinnokliniken i Lund! De tog verkligen hand om mig.
    Ja det ska jag göra känns bara som evigheter dit. Och jag som trodde att de visade negativit men en halv timme senare kom min man springandes med stickan och sa att det var ett plus.

Jag hoppas på skrapning så vi får se hur det går.
  • Kyanita

Anonym (Undrar) skrev 2009-07-18 01:08:54 följande:

Ja det ska jag göra känns bara som evigheter dit. Och jag som trodde att de visade negativit men en halv timme senare kom min man springandes med stickan och sa att det var ett plus.Jag hoppas på skrapning så vi får se hur det går.
    Vilket test var det? Man ska inte läsa av så långt efter för då kan det visa fel.
  • Anonym (Undrar)
    Kyanita skrev 2009-07-18 01:10:39 följande:
    Anonym (Undrar) skrev 2009-07-18 01:08:54 följande: Vilket test var det? Man ska inte läsa av så långt efter för då kan det visa fel.
    Clearblue från apoteket köpte två st ska kolla igen imorgon och hoppas att du har rätt , men känns inte som det magen är ändå ganska svullen och jag käkar som bara den.
  • Kyanita

Anonym (Undrar) skrev 2009-07-18 01:28:34 följande:

Clearblue från apoteket köpte två st ska kolla igen imorgon och hoppas att du har rätt , men känns inte som det magen är ändå ganska svullen och jag käkar som bara den.
    Ok, då ska jag hålla tummarna för dig! Berätta gärna hur det går. Kram och försök sova gott.
Svar på tråden Nån som har gjort abort i Lund?